Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 26 augusti 2009

I Österled!

Bloggen åker båt - familjeutflykt stundar - mot vårt grannland i öster.
Utfärd strax, återkomst på fredag förmiddag.
Det betyder att det inte kommer nytt material förrän på fredag eftermiddag här. Då kommer å andra sidan ett nytt "Veckans Tips", samt säkert lite tankar & reflektioner i övrigt.
Dessutom laddar bloggen för recensioner av två av årets hårdaste släpp, Behemoth och Necrophobic!

Vad ska just du göra i väntan på det då?
Mitt förslag är att du antingen läser & häpnar över Udo´s val av de 10 bästa albumen som rockvärlden skådat, eller laddar hem lite gratis musik från Torture Division.

Udo har gjort sin lista till CloseUp, och den hittar du här: http://www.closeupmagazine.net/index.php?id=1512

Torture Division är ett projekt med gamla svenska dödsmetallrävar som ger ut sin musik gratis. De gjorde en grym spelning på Metal Town i Göteborg 2008, och gillar du death metal är det bara att ladda ner deras grejer här: http://www.torturedivision.net/
(dessutom har de bra med humor, så hemsidan bjuder på en hel del skön läsning)

På återseende snart!

3 kommentarer:

  1. ....och när du kommer hem får du ta och leta reda på nya Mustasch-låten, som är första singeln från kommande fullängdare, och göra ett utlåtande..... jag vill höra vad Chief-Rebel-Angel tycker...

    SvaraRadera
  2. och du.... med en så fin anläggning som du har borde du nämna hifi-kvalitén på de skivor du recenserar också :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha... ja, det kanske jag ska göra. Eller, rättare sagt, klart jag ska leta reda på Mustaschlåten (sker redan nu i helgen, tror jag), och kanske ska jag orka med det andra.

    Vem vet.
    Kanske värt ett separat inlägg om bara Hifi?!

    SvaraRadera