Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 5 september 2009

Europe på Nyhetsmorgon

..såhär på lördagmorgonen. Släpper nytt, man.. tja, jag vet inte jag. Förra given var i o f s rätt bra, med rätt otypiskt material för att vara Europe. Drog mer mot Audioslavehållet, tycker jag.
Har inte sett dem live själv, men rapporter skvallrar om att det inte är så himla bra - framförallt ska Ian Haugland vara ur sync så det stänker om det...

Nja, det blir nog ingen investering av nya skivan för min del. Kanske...
Fast å andra sidan. Vad vet man, med tanke på hur en del låtar växer efter att ha gnuggats i kommersiell skvalradio så. Och ni har väl lagt märke till att mjukis-hårdroken verkligen fått fotfäste på ex RIX? H.E.A.T och deras "1000 Miles" är ju ett sånt exempel som jag var skeptisk mot när jag hörde första gångem, men som jag glatt trallar med i nu när den spelas på radion. Kan ju tänka mig att Europe når lika mycket speltid...
Då är det tur att sonen M verkar ha koll. Han startade dagen med att headbanga och skratta till Megadeth.
Sånt gör en far stolt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar