Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 11 september 2009

Fredagslyssning

Pappaledig som jag är så fillifjonkade jag runt i ett köpcentrum igår tillsammans med grabben M.
Som av en slump sprang vi på tipset från Zappzott häromdagen, Corroded.
Snabb lyssning av pappan, snabba protester av sonen - så jag köpte plattan "11 shades of black" på den lilla lyssningen. Härligt att få lite ny spännande musik inför helgen!
Första intrycket - efter en 2-3 varv av plattan - är bra. Riktigt skönt album, och han sjunger bra.
Det finns egentligen bara en sak som kan störa mig...
...han låter stundtals som killen i Disturbed. Och det är ju ok rätt ofta, Disturbed har ju gjort en hel del rätt bra låtar.
MEN:
Sen deras spelning på Metal Town i somras, med den fullständigt vedervärdiga versionen av "Down with the Sickness" så ger det hela mig lätt kväljningar. Helt klart en upplevelse jag önskar att jag inte utsatt mig för!

Nåväl, idag är det fredag, och Corroded ska härska i Casa Chief Rebel Angel!

5 kommentarer:

  1. Jag kan fortfarande inte fatta vad det är du hängde upp dig på Disturbed i somras på Metal Town... Det var ju en grym spelning =)

    SvaraRadera
  2. ...nä.
    Det lät som ett gäng pungkulor som plågades. Typ. :)

    SvaraRadera
  3. Ölen smakade bra under konserten.

    SvaraRadera
  4. Corroded, Radio Bandit rock av värsta sort, uuurk. Väljer Disturbed alla dagar i veckan:)

    SvaraRadera
  5. Hm. Egentligen lite konstigt, jag tycker exempelvis att Disturbeds "Ten Thousand Fists" är en rätt bra platta, men efter det där på Metal Town har jag verkligen fått en fis på tvären gentemot dem.
    I ärlighetens namn, jag stod lååååångt bort, så det mesta blåste kanske bort (Metal Town har ju kanske världens lägsta volym på koncerter), men det som skar igenom var sångarens kraxande bräkningar. Värsta sortens rapmetal på "Down with the Sickness", Clawfinger kunde inte gjort det värre själva.
    Hujedamej.

    Vid närmare eftertanke kanse det är värt ett eget blogginlägg, det där med grupper man inte klarar av. Det är ju om inte annat en kul grogrund för diskussion!

    SvaraRadera