Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 13 september 2009

Genrep

Mitt lag hade genrep idag, sista träningsfajten inför Elitseriepremiären.
Motståndare var ärkerivalen Björklöven, det enda lag mina svartgula spelar derby mot (nä, de nya hitte-på-derbyna mot Luleå räknas inte. Det är ett massmedialt trick utan verklighetsförankring...).

Vinst med 1-0, men tydligen ganska mediokert.
Jag börjar på allvar bli rätt orolig för Elitserien 09/10.
Vi har ett lag som saknar riktig spets än så länge - det påminner faktiskt lite om skivåret 2009 än så länge.
Det finns lovande ynglingar, en hel del bra spelare/skivor... men jag väntar liksom fortfarande på den där bomben. En riktigt kanonplatta/spelare som gör det varje gång, oavsett vilket humör jag är på eller vad motståndet heter.
En riktig topp.
Förhoppningsvis växer det ut ett riktigt spetsigt horn eller två under säsongen, annars tror jag det kan bli rätt tufft att knipa en slutspelsplats. På skivfronten är jag rätt säker på att det löser sig. Bäst än så länge är väl Tribulation, Mastodon, Amorphis och Behemoth, utan någon ordning, men jag tror att det ligger en riktig fullträff och lurar...

Kanske är det tur att jag flyr landet när det är den riktiga premiären, borta mot Färjestad. Spektaklet ska väl visas på SVT dessutom, ett faktum som gör att jag är ganska säker på förlust...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar