Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 11 november 2009

Jag är en relik!

Träffade Killer förra veckan. 2 stycken pappalediga snubbar med varsin ligist att hålla från inredningen är ändå en skön stund lite då och då, och det hela har utvecklats till ett bra forum för diskussion om musik.
Senast blöd Killer på en samlingsskiva med samlad musik.
Bra lyssning, runt hälften av banden hade jag aldrig hört talas om, och där finns en del riktiga guldkorn som jag kommer att utforska mer.

När jag åkte hem insåg jag en sak dock.
En bränd CD-skiva känns helt OK för mig, jag har under mina år upptäckt grymt mycket bra musik genom blandband och senare hemmagjorda skivor.
Men det är väl stenåldern!
Runt omkring mig på bussen satt kids överallt med hörlurar.
Visst, jag har sånt också. Spelar mycket iPod mm, men jag är ju ändå en relik.
Jag gillar nämligen formatet CD.

Laddar inte hem, köper plattor jag vill ha, använder MySpace och YouTube för att få en uppfattning - men har ännu inte fattat en så pass enkel grej som Spotify.
Fan, snart är lillkillen M om mig i teknikutvecklingen - och han kan inte ens gå eller prata än!!!

Nä, det är bara att acceptera.
Jag är en relik, en riktig gubbe, och det är nog dags för skärpning snart. Om jag bara orkar...

2 kommentarer:

  1. Äsch! CD funkar ju fortfarande. Om du fortfarande höll på med mixade band skulle man bli orolig. ;)

    SvaraRadera
  2. Ahh... the sweet days of kassetter!
    Minns med fasa/glädje att jag var jävligt seriös med mina kassetter. Tog tid på hur länge det var kvar på bandet mot slutet för att tajma in en låt som var lika lång så heöa låten rymdes, och ändå inte lämnade en massa tomt brus på slutet. har för mig att jag för eget bruk spelade in en hel serie som jag döpte till det synnerligen ostiga namnet "Squeeze".

    Annars var ju kassett det som gällde. En poolare köpte allt Sabbath gav ut, och så fick man en kopia, en annan hade Maiden osv. Min skatt med kassetter var nog 100-150 stycken i alla fall, som jag sen gav bort till en god vän som hade kassettbandspelare i firmabilen.

    Dämn, nu blev jag ju nästan nostalgisk ju. Typ det motsatta som att uppgradera mig i teknik!

    SvaraRadera