Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 30 november 2009

Svart!

Jag var på Öppna Förskolan i förmiddags. M härjade runt, jag såg härjad ut.
Då hittade jag skyltar där alla olika färger beskrivits, och jag kan liksom inte undanhålla er vad som stod på färgen svart (som väl rent tekniskt inte är en färg, utan ena änden av gråskalan, men skit i det nu...):

"Svart är motsatsen till vitt. Svart är mörker. Här finns inget hopp, inga möjligheter.Svart är tung och orörlig. Det är en dyster färg som blivit sorgens och dödens färg. Här slutar allt och det enda hoppfulla med det är att cirkeln är sluten och vi börjar om med vitt..."

Man fattar ju varför många metalband kör med svart, eller hur?
Dessutom var jag för dagen lämpligt klädd.
Svart (vad annars?) T-Shirt med vitt tryck: Watain "Sworn to the Dark"! :)

1 kommentar:

  1. Hej Mia, välkommen till Metalbloggen.
    För egen del är jag helt ointresserad - över min döda kropp skulle jag släppa in ett TV-team i mitt liv. Går konceptet dessutom ut på att visa att mitt liv är fult så faller det i mina ögon i samma fack som annan Fönedrings-TV.
    Inget för mig.

    Lycka till med din jakt - vem vet, kanske någon av bloggens läsare ställer upp?

    SvaraRadera