Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 18 december 2009

Veckans Varning: Hatebreed

Jajamen, du läste rätt - den här veckan får du inget tips. Det blir en varning istället, signerad bloggaren Metal Bastard.


Det som följer är en ganska mastig sågning av bandet med fans, så gillar du dem och saknar humor gör du bäst i att inte fortsätta läsa. Jag? Hade aldrig hört dem förr, men... låten är rätt OK tycker jag, och tatueringar har jag också. Jag ligger alltså ganska risigt till! ;-)






VECKANS VARNING: Hatebreed




Hatebreed från Connecticut har inte bara gjort årets sämsta skiva, utan årets TVÅ sämsta skivor - coverplattan "For The Lions" samt en självbetitlad med egna låtar.

Två plattor som luktar omklädningsrum och date rape lång väg, till bredden fulla av übermachismo och neandertalarlogik. Testosteron som självändamål, helt utan syfte och mening.

Merparten av Hatebreeds fans består av män i åldrarna 18-35 som gillar att gå till gymmet tillsammans där de pumpar duktigt i maskinerna, snärtar varandra med våta handdukar och spanar in varandra i duschen. Men givetvis bara i smyg för att inte väcka misstankar.

På kvällen förfestas det med bärs, hög musik och lumparminnen. Absurda mängder high fives och manliga utrop, som ska föreställa konversation, viner genom luften. Sedan bär det av till Hatebreed-spelning där de förutom att dansa i moshpiten ("gorillan", "wigger walk" och "hoppa runt bredbent i stora byxor så ingen ser att jag har stånd" är alla populära moves hos fansen) även skrålar högljutt till bandets manliga anthems om karlakarlar och deras manliga gemenskap. Efter en stund kan de inte hålla sig längre utan sliter av sig tröjorna och med moshandet som hetero-alibi gnider de sina svettiga, tatuerade överkroppar mot varandra.
På vägen hem knackar de en bög på tunnelbanan utan att se ironin i det hela.

Gruppvåldtäkts-hardcore - just say no.

/Metal Bastard


5 kommentarer:

  1. Håller inte med......alls!
    Kanonband och spelningen på Klubben för ca. 5år sen är en av de bästa konserter jag sett!

    SvaraRadera
  2. Veckans vilse i pannkakan säger jag för detta är då enligt mig ett lysande band.
    Sågningen av detta band känns så överdriven att det inte hade spelat någon större roll hur skivorna hade låtit iallafall, att det skulle kapas å det grövsta var redan bestämt innan lyssning. Tack för mig

    SvaraRadera
  3. Känns avigt att nån sågar ett band i nån annans blogg.
    Kan i och för sig bero på att jag gillar både bandet och skivorna.
    I varje fall så sjunger Hatebreed inte om drakar eller annat efterblivet påhitt som power mwetalband ägnar sig åt. ^^

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite reaktioner, och som nämnts... har man inte en rejäl dos humor så kansk man inte ska läsa det där inlägget... Jag och herr Metal Bastard tyckte det var en kul grej hur som helst, istället för ett gäst-tips. Ve, vet vad som händer nästa gång! :)

    SvaraRadera
  5. Löljligaste jag läst!
    " Men givetvis bara i smyg för att inte väcka misstankar. "
    Naturligtvis är det inte i smyg. Fullt öppet givetvis!

    " viner genom luften. "
    Knappast! Men öl däremot...

    "hoppa runt bredbent i stora byxor så ingen ser att jag har stånd"
    Så gör bara de på torget som försöker sälja grönsaker och liknande.

    "På vägen hem knackar de en bög på tunnelbanan utan att se ironin i det hela."
    Uppenbarlig felskrivning! "På vägen hem bildar de en hög på tunnelbanan utan att se ironin i det hela. " ska det stå

    Tack o hej!

    SvaraRadera