Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 7 januari 2010

Bäst Just Nu!

Bäst att börja med den där kategorin som kom på slutet, den som vi nog är ett par stycken som behöver påminnelse om hur det egentligen var...
Man kan inte säga att det råder tvivel om vilken grupp som är hetast i vänkretsen - hela 3 av 8 bidrag kom från Amorphis - dock utan att krocka med samma låt! Dessutom fick vi bland annat Paradise Lost "Faith Divides Us - Death Unites Us", Slipknots "Snuff", och Katatonia samt Wolfmother (om nu även mitt minne stämmer...) på den här kategorin. Bra. Bra som fan!

Personligen tycker jag nog att detta är den roligaste kategorin, och i efterhand var det extra kul att höra hur många som försökt anpassa sitt val så att det inte skulle kroka med någon annas val - med resultatet att vi totalt sett missade en massa bra musik! Ingen vågade ta med nåt från nya Alice In Chains eller Pearl Jam, till exempel, men visst fanns det fler "givna" låtar som inte spelades?
Min egen reflektion blir - nästa år ger jag f-n i om det finns risk för krockar, och tar det jag verkligen vill höra. Jag är också lite sur på mig själv, jag tycker egentligen att Mastodons "The Last Baron" är Bäst Just Nu, men valde bort den för att hålla ner totaltiden på skiven. Idiotiskt.
Lovar bot och bättring nästa år!

3 kommentarer:

  1. I min värd är sista kategorin lite lätt raderad. Tur att jag var först ut :)

    SvaraRadera
  2. Kan ärligt säga att jag inte minns en låt som lirades i denna kategori, pinsamt jag vet:(

    SvaraRadera
  3. Som sig bör efter en rejäl kväll då. Och ändå var ju Jack ganska blyg det här året!

    SvaraRadera