Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 11 januari 2010

Million dollar question

I helgen medverkade jag som bekant på svensexa till en vän.
Ett av momenten som ingick var tequilaprovning på El Diablo.
Trevligt, men det bestående minnet är ändå den fråga som dök upp under tiden.
En riktig "million dollar question".

Om du var tvungen att välja bort antingen musik eller alkohol ur ditt liv, vilket skulle du behålla?

Själv svarar jag nog att musiken är kvar, men inte helt utan tvekan (jaja, kalla mig alkis om ni vill, men tänk att aldrig få njuta en riktigt god whisky, eller en iskall på sommaren...). Ett liv utan musik är dock inte tänkbart.

Million dollar question. Musik eller alkohol. Vad väljer du bort?

6 kommentarer:

  1. Lätt skulle jag välja bort alkoholen... Musiken tillbringar jag tid med flera timmar varje dag.. Den får tiden på bla jobbet att gå fortare, iofs skulle nog alkohol också göra det. Men jag tror inte att det skulle vara så bra. Musik konsumerar jag så oerhört mycket mer och skulle lämna ett större tomrum... Så är det för mig!

    SvaraRadera
  2. Jo, alkohol går nog bort. Tog man bort musik så skulle nog alkoholförbrukningen öka till oroande nivåer. Fråga mig igen en solig sommardag när det vankas grillfest får vi se om inte ölen blir viktigare än musiken...

    SvaraRadera
  3. ...och för den som undrar kan jag säga att ful-tequila smakar apa, fin-tequila smakar mindre apa...men det är fortfarande tequila!

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte annat än hålla med restarande om att alkoholen går bort. Även om tanken på att ha tagit sin sista öl låter väldigt främmande.

    SvaraRadera
  5. ..ja, man får väl egentligen vara Bengt Frithifson för att välja bort musiken. Eller bartender/krögare och "grand master tequila", som snubben som kläckte frågan.

    Just nu är jag nest glad att jag faktiskt inte behöver välja!

    SvaraRadera
  6. Visst kan det vara svårt att motstå en kall en varm sommar dag vid grillen men valet är ju solklart, musik kan man inte vara utan.

    SvaraRadera