Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 25 januari 2010

Takida - bra eller anus?

Som kanske är bekant var jag på svensexa för ett par helger sen (bröllopet gick förresten av stapeln i helgen, grattis Niclas!).
En av diskussionerna som kom upp under kvällen var Takida. Jag sågade bandet med fotknölarna, men... nu vet jag inte. Jag har funderat en del.
Jag menar - hur började jag själv lyssna på hårdare musik?
Inte gick jag från The Pinks till Slayer direkt.
Det var en ganska lång process egentligen, via Europe, Iron Maiden och så vidare.
Extrem metal kräver ju en hel del tillvänjning.

Och kanske är Takida inkörsporten?
Jag vet fasen inte, men det är väl ändå bättre att kidsen lyssnar på Takida än E.M.D? Trots att det faktiskt övergår mitt förstånd hur just Takida kan sälja ut Hovet.

Värt att tänka på alltså.
Takida. Bra eller anus?

6 kommentarer:

  1. Takida som musik är anus, helt klart. FÖR mycket ripp-off på grunge ur någon konstig kommersiell pop vinkel.

    Men om de nu funkar som någon skorts inkörsport så tycker jag att de i alla fall fyller en funktion. Och bättre Takida än EMD, precis som du säger. Min egen inkörsport var faktiskt Black Ingvars för en massa år sen :-P

    Cheers!

    SvaraRadera
  2. Branus, kanske? :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt mycket anus!!

    SvaraRadera
  4. Nje, de kommer ju knappast med något nytt liksom, men jo, hellre dem än EMD och sånt skräp...

    SvaraRadera
  5. Även om Takida är anus alla dagar i veckan i min bok, så har du såklart en poäng: det är nog en rätt hygglig inkörsport för kidsen trots allt.

    För egen del var det väl bl.a. Korn, Puddle Of Mudd, The Offspring och System Of A Down som förde mig hit till den här kommentarsrutan. Man måste ju som sagt börja någonstans.
    (Ja, så "gammal" i gemet är jag. Man har ju ett par decennier av fantastisk musik att ta igen.)

    SvaraRadera
  6. Då finns det juh faktiskt folk som har olika musiksmak. du hatar takida ? jag älskar takida. jag va själv på hovet då dom spelade. och jag menar om alla hade tyckt om samma musik det hade juh inte varit kul. och jag tror inte att dom sålde t hovet för att alla som hata dom ville se dom.

    SvaraRadera