Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 1 januari 2010

Välkommen till 2010!

2009 är lagt till handlingarna (även om det nog dyker upp en och annan recension på plattor släppta 2009 på den här bloggen...), och vi ser fram mot det nya året.



Får jag önska hejvilt så vill jag bland annat...




  • Att Chris Cornell tar sitt förnuft till fånga och släpper nytt material i Soundgarden-stil

  • Att Satyricon släpper en fet livebox med DVD och CD

  • Att Khoma når i mål med sitt nya album, och att det fortsätter vad de startade på "The Second Wave"

  • Att Metal Town bokar lite vettiga artister. Kan få Mastodon? Immortal? Amorphis?

  • Att jag orkar fortsätta med hög takt på inläggen på den här bloggen... och kanske förbättra kvaliten lite.. :)

  • Att Dark Tranquillitys nya platta når upp till högt ställda förväntningar, och att de tar steget upp i hårdrockens Elitserie, så att säga

  • Att mitt hockeylag inte gör bort sig. Jag kräver inte mycket just nu, bara inte förnedring...

För övrigt är det bara några dagar kvar till en av årets bästa kvällar, Hårdrockskväll 2010! Trettondagsafton smäller det, och den håär bloggen kommer att ägna ganska mycket tid till att kika bakåt. Det innebär bland annat att samtliga recensioner från 2009 kommer att samlas enligt betygsindelning, samt att det nog blir ett och annat inlägg med fokus på just de olika kategorierna som ska avhandlas under årets Hårdrockskväll.

Bota baksmällan så länge. Vi hörs och ses - same time, same batchannel!

1 kommentar:

  1. Med tanke på att Soundgarden återförenats lär det nog bli en hel i Soundgarden-stil för hans del framöver.

    SvaraRadera