Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 13 februari 2010

Guns'N'Roses till Sweden Rock - en drömbokning?

Sweden Rock gjorde igår klart med vad som får anses som deras största bokning - Guns'N'Roses, och det beskrivs bland annat i en del text-TV-rapporter som "en drömbokning".
Grejen är ju den att man kan fråga sig - är det verkligen Guns'N'Roses som kommer stå på scen?
Är det inte egentligen "bara" Axl Rose?

För allvarligt talat, visst skulle jag kolla in bandet om jag lika var där, men inte lockar det mig att köpa biljett enkom därför.
Förstå mig rätt, jag tycker nog att "Chinese Democracy" - när den väl kom - var ganska bra.
Och jag gillar Guns'N'Roses big time.
Det är bara det att det inte ÄR Guns mera.
Det är Axl Rose med bihang!
(Om nu inte minnet sviker hade väl just denna konstellation rätt svårt att sälja ut Globen för nåt år sen? Jämför det med de stora akterna, typ AC/DC, Metallica, Iron Maiden...)

Ett återförenat Guns'N'Roses däremot... herrejävlar, vad hett det skulle vara!

Topp 3 på återföreningslistan är väl ungefär:
1) Guns'N'Roses
2) Sepultura
3) At The Gates

Bra bokning av Sweden Rock, absolut.
Men drömbokning?

Njaej...

2 kommentarer:

  1. zzzznark, kunde inte bry mig mindre och du har helt rätt.
    Återföreningen kommer är jag helt säker på, bara en tidsfråga.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Har en "quest" att se de "gamla kanonerna" innan de lägger av men två stycken avstår jag Guns n Roses och Kiss för det är inte de band som de var i sin krafts dagar. Så jag avstår tills en tidsmaskin uppfinns.

    SvaraRadera