Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 10 februari 2010

Mer om 00-talets skivhög...

...väntade i brevlådan när jag kom hem idag - denna gång i form av Close Ups senaste nummer.
Men i detta fall är det så märkligt det kan bli.
Tidningen kör en lista med de 50 bästa plattorna på 00-talet, och det låter ju bra.
Men det finns ingen förklaring till hur listan skapats.
Har alla skribenter röstat?
Samlades några och söp fram listan?
Är det Robban Becirovic som tränar diktatur?
För sen blir det ännu skummare - listan är nämligen inte komplett!
Nä, här får vi de plattor som placerats på plats 50-26. Resten får vi vänta på till nästa nummer.

Vafan?
Hade de tre sidor över den här gången som de fyllde ut med lite skit som var tänkt till nästa nummer, eller vad?
Vi pratar ju inte om en websida som behöver locka åter besökarna på daglig basis, utan en tidning som kommer runt halvannan månad. Jävligt konstigt, tycker jag. För min del hade de nog kunnat vänta med hela artikeln då, men... jaja. Nu är det såhär.

Och då kan jag konstatera att det finns en hel del plattor som jag inte satt mig in i - men länge tänkt mig att ge en chans. Till exempel Electric Wizard och Isis, och det kan väl vara lite läge för en sån djupdykning snart.
Eller så väntar man. Vem vet vad andra halvan av listan innehåller, och om min prenumeration fortfarande är aktiv då...? Man verkar ju alltid kunna hänga på Rocks en fredag i samband med förhandsläsningen istället. Snabbare får man sitt ex då också än om man prenumerar.
Grrrrrr.....

3 kommentarer:

  1. Håller med. Satte mig med en stor kaffe och började läsa om 00-talets bästa skivor. Blev hyfsat snopen när jag upptäckte att det bara var halva listan. Oerhört drygt.

    SvaraRadera
  2. hmm, fick min redan i Måndags men så är det väl ute i obygden:)
    Isis borde du kolla upp ja, nästan hypnotisk musik med sporadiska vredesutbrott.
    Panopticon är den klart bästa av de jag hört!

    SvaraRadera
  3. Hahaha... ja, dte är väl så. Obygden har tydligen inte bara fördelar.. :)

    SvaraRadera