Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 6 mars 2010

Blogg i fokus: Tune Of The Day!

Johanna ville ha en återkommande serie med lite koll på andra bloggar.
Jag är inte omöjlig - och här kommer första kollen.
Formatet kanske kommer att ändra sig lite under seriens gång, det får vi se. Vi provar oss fram alltså, så feedback är välkommen.

TUNE OF THE DAY!
Rebellängeln följer Tune Of The Day av flera anledningar. Dels är sidan i sig jäkligt snygg, och dels uppdateras den dagligen med ny intressant musik och text - och har så gjorts under en imponerande tidsperiod. Det är ingen dagslända det här...
Dock - den största anledningen till att jag försöker kika in på siten regelbundet är helt enkelt överrasknings- och inspirationsmomentet. Någon annan har valt en låt, hittat videomaterial och skrivit en hel del runtden, och ofta är det något som leder mig vidare - antingen att plocka fram en glömd skiva, eller upptäcka något nytt.
Tune Of The Day ger mig inspiration, allt som oftast - till och med de dagar jag inte alls gillar deras val av låt, så det känns bra att få dela med sig av skribenterna Stones & Thetanias tankar!

Hej Tune Of The Day. Hos er hittar man dagligen ett nytt inlägg med fokus på en låt. Dessutom är ni två som delar på arbetet - kan ni berätta lite om vilken filosofi ni har avseende inlägg och val av låtar?

Filosofin är nog det vi har in mind just då, eftersom vi båda
jobbar inom musikbranschen och jobbar på en del gig så gör vi de banden som vi haft
och om vi inte har något gig tar vi det vi gillar just då eller det vi vill dela med oss till andra.

Stones:
Bloggens grund ide är att den bygger på dagliga händelser, en musikalisk dagbok.
Med tanke på både Thetanias och mitt yrke så har vi ju möjligheten att kunna dela med oss
av musikaliska bedrifter som utövas av musiker som ett vanligt öga inte har chans att se.
Dock kan man inte säga allt, med tanke på personen bakom artistmasken.


Thetania:
Eftersom vi ser en del bakom kulisserna och kan ha väldans mkt info om banden både bra och dåligt, banden kan få en del dålig press från vissa tidningar men på vår blogg ska de kunna känna sig trygga. Visst jag gillar väl inte alla band jag gör, men skriver fakta och är medveten att andra kanske gillar det.

Kul. Men vem väljer låten då?

Den som skriver inlägget. Ibland när vi gör flera band kan vi diskutera vem som gör vilket band etc.

Är ni alltid överrens?

Mja nästan jämt :p
Thetania: Det är Stones som startade bloggen så han får bestämma men inte mig emot :)

Vad är det roligaste med att blogga?

Att få dela med sig om det jag varit med om och få uttrycka sig till de som är intresserade.

Varför ska man följa just Tune Of The Day?

Det är en musikalisk intressant resa, för att den är en gott och blandat påse av märket Malaco
Den innehåller både sött, surt och svart salt.

Bra musik för olika öron eller för såna som gillar trampa ny mark, och ibland lite inside info om banden.

Vilka bloggar följer ni själva?

Thetania: METAL! och smetal och min dotters blogg :p
Stones: METAL!, Metal Bastards, Metal Bastards Goes Soft och Mojo4music


Till sist - vilken musik är bäst just nu - according to you?
Stones: Det som snurrar på skivtallriken just nu:
Baroness - Blue Record ,
At The Gates - Slaughter of the soul,
Neil Young - Chrome Dreams II.
DevilDriver - Pray For Villains
Wolfmother – Cosmic Egg

Thetania: Metal musik lyssnar jag helst, på live.
Det som låter i mina hörlurar just nu är:
Black Stone Cherry - Folklore & superstition
Pagans Mind – Celestrial Entrance
At The Gates - Slaughter of the soul
The Hunted div.platter.


Härligt - tack för svaren och tålamodet.
Tune Of The Day - kolla in den själv!

3 kommentarer:

  1. Vilka bloggar följer ni själva?

    Stones: Metal Bastards, Metal Bastards Goes Soft"


    Trevligt med folk som har bra smak.

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Ja ni är välkomna att snubbla in till oss!

    Tack Metal, din blogg äger!

    Cheers, Thetania

    SvaraRadera
  3. Tack för detta Chief Rebel, kul läsning.

    David: Självklart.

    SvaraRadera