Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 2 mars 2010

Vinnare av Dark Tranquillityplattan utsedd!

Många bra förslag har ramlat in, och helt klart verkar det som om de flesta av er ser fram emot de stora festivalerna och konserterna i sommar - Sonisphere, Sweden Rock och KISS har fått röster. Dessutom finns det skivsläpp som Volbeat och High On Fire (men inte Watain, konstigt nog..) som fått röster, men det som till slut fångade segern var en mycket välskriven motivering från

SOFIE DAVIDSSON som längtar efter att få se Opeths Micke Åkerfeldt i de trasiga, blodiga Bloodbath-kläderna!

Motiveringen var så bra att det fick mig att dels spontant spela Bloodbaths fantastiska "The Wacken Carnage", dels att verkligen längta till Opeths jubileumkonsert på Cirkus i slutet av månaden. Härligt, mycket mycket härligt - och så bra att jag måste dela med mig av motiveringen:

"Det enda jag kan komma på att jag längtat efter (i musikväg) 2010 är Bloodbaths festivalspelningar. Jag såg Opeth med täta mellanrum 2008 och 2009, så nu är jag mätt på dem ett tag. Nu vill jag se Åkerfeldt med trasiga kläder och med falu rödfärg på armarna! Jag hade hoppats på att de skulle göra en Sverigespelningen men där gjorde dem mig besviken. Men förmodligen blir det en tur till Graspop i sommar och jag tvivlar på att Bloodbath kommer göra någon besviken. Förhoppningsvis gör de en liten repris av The Wacken Carnage! Tror nog inte det fanns någon som gick från den spelningen med en välmående nacke... "

Tack alla som varit med i tävlingen - det kommer fler chanser...

Väntar du på recension av Dark Tranquillity så får du antingen ge dig till tåls till nästa vecka för att hitta den på den här siten, eller så kvistar du genast över till Werock.se där kollegan BodomHenke hyllar plattan!

Givetvis kan du bara chilla lite också, och spela lite rock. Här har du Spotifylistan Metalyze Rock Ballad Extravaganza, och jag påminner igen... vill du bidra med en spellista så mejla du in din länk med några ord om vad det hela handlar om! Mejladressen är chief-rebel-angel@hotmail.com, men det vissta du ju redan...

GRATTIS SOFIE - skivan kommer med Posten omedelbums!

1 kommentar: