Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 5 maj 2010

Recension Masterplan, Slash, Snakestorm







Andra omgången av skivor som Rebellängeln har recenserat på Werock detta månadsskifte innehåller ett par riktigt intressanta släpp. Minst sagt.
Masterplan måste förstås räknas till ett av de större släppen under våren, speciellt med tanke på att bandet återförenas med sångaren Jorn Lande. Plattan är bra, och den har fått gå ganska varm - hur bra den står sig jämfört med bandets tidigare skivor får du veta om du läser recensionen.
Slash är ju gitarristen från Guns'N'Roses och Velvet Revolver, och här pratar vi om en av årets största överraskningar, i alla fall så här långt. R2 gav mig en kopia som fick mig på kroken så pass hårt att jag handlade ett eget ex bara dagar senare!
Sist - och minst - i denna genomgång är svenska Snakestorm. Detta är ett band som hämtar kraft från gamla hjältar så som Accept, men mig föll det aldrig riktigt i smaken. Tyvärr.
Du hittar samtliga recensioner på länkarna som är kopplade till varje namn.
Mycket nöje!

1 kommentar:

  1. Trevligt med lite nya plattor, Masterplan måste jag lyssna på. Snakestorm har jag aldrig hört talas om tidigare...får väl kolla upp detta.
    Slash däremot, den har jag och den låter riktigt bra, till och med så bra att det blev en tuneoftheday i går.

    SvaraRadera