Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 13 juli 2010

Boktips i sommarhettan...


Det är för varmt.
En norrlänning som jag klarar inte riktigt det - och jag känner att det pajjar min kreativitet. Det blir ingen recension av Danzig idag.
Istället får ni ett litet tips på en bok att avnjuta i skuggan.
Jean-Christophe Grangé har skrivit en klassisk internationell thriller i samma stil som gamla Ludlum, eller för den delen Dan Browns "Da Vinci Koden" och "Änglar och Demoner" (även om jag personligen inte gillar just Dan Brown, men det är ju en annan femma..).
Under det usla omslaget döljer sig en bok som behandlar djävulssekter, katolska kyrkan, bisarra ritualmord och en förtappad före detta präst som numera är snut mitt i smeten. Boken är skriven i jag-form, så för mig tog det lite tid att fastna, men gillar du spänningsböcker med en känsla av "det här kanske är sant, fast det inte kan vara det..." och inblandning av djävulen - plocka upp ett ex!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar