Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 14 juli 2010

Lite svalare!

Det är fortsatt varmt, men idag finns det lite hopp. Lite svalare.
Tur det, den senaste värmeböljan är helt enkelt för mycket för mig. Det har faktiskt varit så varmt att inte bara kreativiteten hämmats för Rebellängelns del - jag har inte ens kunnat dricka öl för jag känner av vätskebrist som det är!!! ILLA!

Så, istället bjuder jag på lite smått och gott idag.
Lästips, Blasphemedias utmärkta krönika om tjejers allt större plats på metalscenen, t ex. Den finns här, och jag tycker du ska kika lite på den, det är den värd! På Werock hittar du faktiskt också lite sprillans nya recensioner, bland av Torture Division! Och, på tal om Torture Division - de går ju sin egen väg. Du hittar faktiskt hela deras katalog för nedladdning på deras hemsida, i något som de kallar "Downloadgraphy", istället för discography.
Glid dit med en gång och plocka hem detta skolboksexempel på hur svängig, brutal, högkvalitativ döds ska låta!

Själv ska jag pilla ihop recensionen på Danzigplattan närsomhelst nu. Vilken dag som helst. Bara solen ger mig lite andrum... det passar sig väl knappt att skriva om Elake Elvis under en brännande sol. Den är mer eller mindre klar i mitt huvud - jag ska bara, som Alfons sa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar