Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 11 augusti 2010

Onsdagsorerande

Onsdag igen, halva arbetsveckan har passerat - och det här inlägget kommer att bli ett stort jävla orerande. En salig blandning av grejer. Deal with it!

Första ämnet att klara av blir den i går avklarade undersökningen om vilken av Metalbloggens fasta avdelningar som läsarna saknade mest. Ynka 19 röster (har ni sommarlov fortfarande?) registerades, och resultatet är ganska enhälligt - det är Veckans Tips ni ser mest fram emot. Hela 57% av rösterna hamnade där, medan resten fördelade sig hyggligt jämnt med en liten övervikt till Blogg I Fokus.
Så, den goda nyheten är att det inte är speciellt länge kvar!
Veckans Tips kommer tillbaka redan i slutet av den här månaden, och sen följer de andra som ett pärlband. Först ut blir dock Live!, den serie som inte fick en enda röst. Bara därför! Det sker nästa helg, på söndagen som vanligt, och redan nu kan jag avslöja att det blir en dubbelskiva med ett band som jag tycker är sådär...



Helgen då?
Tja, den dominerades förstås av Sonisphere. Jag såg på lokalnyheterna igår att en massa tanter är upprörda över den lervälling som blev resultatet, och ansvarig för Djurgårdens Parker - som var de som hyrt ut Stora Skuggan till Sonisphere - var upprörd och oförstående.
"Det regnar ju faktiskt i Sverige ibland, och arrangören borde ha haft mer erfarenhet av att ha så mycket människor på samma plats", sa han. Ungefär.
Ehh...? Jag ber om Burträsk?
Vad trodde han när han tog emot skitmycket stålar för att hyra ut platsen till Sveriges största festivalhändelse?

Du har väl för övrigt inte missat BiblioteKarins eminenta reportage från festivalen, med ett gäng härliga bilder? Du hittar hela rasket här!



Dessutom bjöd helgen på en lång cykeltur med familjen i söndags. Och då passerade vi den här typen. Som Lord K Philipsson skulle skrivit, en snubbe/get. Helt klart är getter coola djur, och erkänn.. om du hade en själv så skulle du ha döpt den till Bathory.
Den stora frågan är väl snarare om den skulle ha målats gul för att bli mer sällsynt och värdefull...?







I övrigt så är spellistan uppdaterad, som vanligt på onsdagar. 3 av posterna har intagits av generella grupper. In Flames har loggat mycket speltid eftersom jag har fått för mig att jag ska börja träna igen, och det är musik som rullar i gymmet på mitt jobb. (Träningen verkar förresten ha gjort resultat redan innan jag började, för de senaste två gångerna jag har besökt Systembolaget så har jag fått visa leg... måste bero på att jag ser så ung ut numera. Eller påverkad kanske? Det vore ju mindre kul...).

Intervjun med Zakk drog upp intresset för Black Label Society generellt, och helgens spelning, Tvekampen samt den kommande skivan gör att Iron Maiden spelats rätt flitigt.
De två sista posterna kommer sig från senaste leveransen signerad Record Heaven. Grymt paket med remastrade versioner av Whitesnakes klassiker, och dessutom ett fullständigt riffkalas i The Swords "Gods Of The Earth" - som faktiskt är bättre än föregångaren, hur det nu går till.
The Sword förresten.
Snacka om ett band som skulle vara världsdominerande om de hade en lite bättre sångare.
Nu kommer de till Stockholm i höst och spelar på Göta Källare.
Kolla själv bara. Tänk den här låten med riktigt bra sång...


Nå, det var väl mer eller mindre allt för den här gången.
Imorgon är en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar