Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 27 oktober 2010

I Backspegeln: Pearl Jam


En av förra årets stora överraskningar för Rebellängelns del var veteranerna i Pearl Jam. Inte att de släppte en platta, men att de släppte en platta som var så otroligt glödhet!
Jag kommer förstås alltid att ha fantastiska minnen till den här skivan, då den gjorde mig sällskap på massor av promenader med barnvagn (jag var pappaledig med grabben den hösten, och han sov alltid som bäst under en timmes promenad - perfekt tid för lite musik i lurarna) - men den har spelats även efter det.
Frekvent, faktiskt.
Recensionen landade på en fyra, men med tanke på hur mycket jag spelat skivan, och hur glad jag blir varende gång så är frågan om jag inte borde hållit den ännu högre. Trots mina betänkligheter runt omslaget.
Detta är rock'n'roll av yppersta kvalitet, framförallt "Force Of Nature" triggar mig som fanken.
Pearl Jam. Gammal är äldst!

3 kommentarer:

  1. Fan, gav upp hoppet om dom efter Vitology... Dags att ge dom en ny chans på denna skivan kanske?

    SvaraRadera
  2. Jo, det tycker jag - men bara om du inte förväntar dig "gamla" Pearl Jam.
    Detta är inte grunge - men det är riktigt bra rock'n'roll!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Cheif här, detta är en riktigt bra platta.

    SvaraRadera