Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 9 december 2010

Bildspecial Thrashfest - Death Angel, Exodus, Kreator

Igår var det massdos av thrash på menyn. Suicidal Angels, Death Angel, Exodus och Kreator i samma paket. Jag sket i grekiska Suicidal Angels och satte i mig resten medan jag slickade mig om munnen!

En fullödig text och fler härliga bilder kommer på Werock så småningom, men till dess kan du få en massa bilder att gotta dig åt. Först ut - Death Angel som gjorde en fenomenal spelning!






-------------------------------------------------------------------------------
...man kan tänka sig att efterföljande Exodus var lite nervösa för att gå på, men efter en lite lugnare start så kom hela bandet igång, inte bara flipperkulan som hanterade mikrofonen... Dessutom ser ju Gary Holt rätt cool ut, eller hur?



--------------------------------------------------------------------------------------
Sist ut, och helt klart spelningens huvudnummer, var Tysklands veteraner Kreator. Efter en lite luddig scenförändring där stora delar av publiken diskuterade vad de olika presenningarna var till för så bjöds vi på en riktig resa. Eins - Zwei - Drei - Vier!











6 kommentarer:

  1. Bra bilder och skönt att se att du inte fastna i ngn moshpit.

    SvaraRadera
  2. Grymma bilder, inväntar rapporten, har en liten feeling om ungefär hur den kommer att bli :) Kommer lite på TOTD om några dagar, ligger sjukt efter med info, har varit lite galet sista tiden. Men du skulle ha sett Suicidal Angels, ett band som inte ska underskattas.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Ser fram emot mer på WeRock snart!

    SvaraRadera
  4. Goa bilder, vet du var man kan hitta fler?

    SvaraRadera
  5. Anonym -> Visst vet jag det. Här finns både mer bilder och text från undertecknad:
    http://www.werock.se/Artiklar/visaartikel.php?i=173

    Dessutom har jag fått ett gäng fina bilder av Magnus som också var där. KOmmer upp på den här siten senare i veckan. Stay tuned!

    SvaraRadera