Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 18 december 2010

Candlemass firar 25-årsjubileum i stan!

Ikväll smäller det - Candlemass firar 25-årsjubileum på Debaser Medis!
Jag ska dit, och om allt går som det ska så finns bilder och text och grejer här och på Werock sen. Håll tummar och tår för det, förstås!
Riktigt laddad, faktiskt, då Candlemass är ett av mina gamla favoritband.
De har hängt med mig länge, känns det som.
Naturligtvis innebär det också lite laddning här och nu.
Först ut - "Bewitched" med Messiah på sång. Klassisk beige video...




Herr Marcolin lär väl knappast dyka upp ikväll dock. Han är väl portad så det förslår, och istället ska bandet framföra förtsa skivan "Epicus Doomicus Metallicus" i sin helhet, med originalsångaren Johan Längqvist vid micken. Kul!
Den plattan har dessutom varit med i bloggens Remastersserie, och för tillfället pågår en tävling på Werock där du kan sopa hem en målning med det brutalt snygga omslaget!

För övrigt var jag faktiskt på bandets 20-årsjubiluem också, för 5 år sen (doh!).
Roliga saker då var alla gästartister. Mikael Åkerfeldt från Opeth sjöng "At The Gallows End", Tony Martin (ex Black Sabbath) sjöng "Witches, och JB från Grand Magus gjorde en vansinnigt bra sånginsats på "The Well Of Souls". Äh, vi tar väl den videon också va?
Lite mörkt filmat, men lyssna på sången!!!




Ikväll får vi väl förstås en hel del svart nagellack från den gode Robert Lowe (tillsammans med grym sång, antar jag också), och förhoppningsvis lite överraskningar. Det vore mumma.
Här har du recensionen av senaste given, vassa "Death Magic Doom", så ses vi kanske där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar