Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 2 december 2010

Close-Ups årsbästalista (spoiler)

Nya numret av Close landade i brevlådan i veckan.
Årets höjdpunkt, nästan, numret med årsbästalistan, och som vanligt är det intressant läsning.
Ska du lägga vantarna på blaskan själv och inget vill veta så slutar du läsa nu.
Vill du veta mer så läser du vidare.
Oavsett är det värt att köpa tidningen eftersom den innehåller massor av läsning runt de olika akterna!

1) Watain "Lawless Darkness". Inte oväntat, och sannolikt hamnar den högt på alla liknande listor.
2) Kylesa "Spiral Shadow". Måste jag kolla upp...
3) Crucifyre "Infernal Earthly Divine". Lite oväntat, tycker jag. Ska kollas!
4) Bring Me The Horizon "There Is A Hell...". Inte så oväntat däremot.
5) Dillinger Escape Plan "Option Paralysis". Hmm...
6) Deathspell Omega "Paracletus". Sprillans ny. Så ny att det är lite överraksande att den hinner med på listan!
7) Immolation "Majesty And Decay". Grym döds. Riktigt bra!
8) Khoma "A Final Storm". Konkurrensen är ju benhård i år...
9) Bad Religion "The Dissent Of Man". Gammal är som sagt äldst!
10) High On Fire "Snakes For The Divine". Kommer nog högre på min egna lista...

För övrigt konstaterar jag att Danzig, Overkill, Nevermore, Witchery och Danko Jones tar topp20-placeringar - helt oväntat. Och att det finns massor av skivor som jag måste kolla upp, ex Swans "My Father Will Guide Me..." som herr Martinsson placerade överst på sin lista. Brukar vara ett tecken på kvalitet!

Imorgon styrs kosan norrut. Lite för värmt nu i 08-land, så jag drar norrut.
Som vanligt är bloggen förbered med lite grejor ändå. Stay tuned!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar