Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 5 januari 2011

Dagen D!


Fy fan vad bra - den är här nu!
Dagen D.
Årets bästa.

Hårdrockssamfundet samlas för det årliga sjöslaget och inmundigar extrema mängder hårdrock!

Eftersom vi i år, om alla kommer, blir hela 12 stycken så är det ett grymt tryck. 8 låtar per individ gör att vi drar igång redan vid 15-snåret, och sen kan man tänka sig att vi faktiskt pratar om ca 9 timmar konstant piskande av hörselgångarna. (jo, men det blir så.. säg att en skiva snittar ca 45 minuter med byte mellan låtarna och så, då blir det runt 9 timmar...)

Jag kommer i år att köra enbart låtar som släppts 2010, och jag har medvetet valt bort ALLA skivor från min egna topplista för året. Istället kommer jag att spela en hel del lite ovanliga val, och musik som förhoppningsvis stora delar av de meddverkande sällskapet inte har hört så mycket av. Bland annat har jag sparat en skiva som jag inte yppat något om på bloggen till ikväll, så vi får se om man kan överraska lite.
Det innebär ju tyvärr också att jag tagit bort en del givna låtar som jag gärna vill höra.
Hoppas att någon av de andra spelar:
  • High On Fire "Bastard Samurai" eller "Snakes For The Divine"
  • Death Angel "Truce"
  • Något med Grand Magus, Bad Religion, Black Label Society
  • Bring Me The Horizon "Crucify Me" eller "It Never Ends"
  • The Sword "Night City" eller "Lawless Lands"

Dessutom har jag stora förhoppningar på att få höra spännande ny musik som smugit under min egna radar. Det brukar alltid vara så.

Vill du läsa mina val så hittar du listan på den här bloggen imorgon, i ett i förväg skrivet inlägg.

Jag kommer nämligen inte att vara kapabel att göra den imorgon, om jag minns rätt från tidigare år.

Så, nu är det dags att lyssna igenom min egna skiva en gång, kolla så att allt funkar och flyter i rätt ordning. Ladda lite. Känna längtan. Hårdrockskväll 2011 är här!

4 kommentarer:

  1. Haha, har man följt din blogg ett tag förstår man att denna kväll verkligen är Grejen! Självklart blir det kul på denna eran "hårdrocksjulafton" och jag hoppas att alla dina önskningar uppfylls!

    Jag är riktigt nyfiken på morgondagens lista, med tanke på allt du valt bort, och ser sen också fram emot en rapport framåt fredag kanske? När du har hämtat dig igen :)

    SvaraRadera
  2. En sån här kväll borde finnas i våran lagbok!
    Underbart låter det helt klart!
    Hälsa och ha det gött :)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas jag får hem gubben i natt i allafall :]

    SvaraRadera
  4. Kim, Grimgoth, Thetania ---> Tack, det var grymt kul. Och jag tror nog gubben kom hem både i tid och i gott skick!

    SvaraRadera