Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 12 januari 2011

Onsdag. Mest i spelaren!

Idag är det onsdag, och det innebär en uppdatering av vad som spelats mest den senaste veckan, och det är en liten specialare denna gång.
2 enstaka låtar har snurrat massor, både High On Fires grymma "Bastard Samurai" och öppningsspåret på senaste Motörheadgiven "Born To Lose" har fått speltid en masse.
Kanske för att plattorna legat i bilen, kanske för att jag varit sugen på just dem.
Vem vet?

Hemma har jag nämligen återförälskat mig i Mastodons episka mästerverk "Crack The Skye".
Fantastisk skiva, undrar var jag inte lyssnat mer på den under 2010?
Den sparkar ju trots allt sjärt nåt överjävligt!

Det stora projektet för veckan har dock varit att arbeta lite med Live!-serien.
Det har inneburit lyssnade på så vitt skiljda alster som Marduks "Warschau" och Red Hot Chili Peppers "Live In Hyde Park", men egentligen vill jag inte avslöja så mycket mer än så. Du får hålla utkik under våren, helt enkelt.

För övrigt reagerar du kanske på att det är halvtaskig fart på bloggen just nu.
Helt rätt i så fall. Det jobb som betalar brödfödan stökar helt enkelt lite för mycket, och det måste gå först. Lev med det ett tag, så får vi se.
I mitt högst förvirrade huvud bor det nämligen en hel del intressanta idéer för kommande inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar