Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 18 april 2011

Ibland hatar jag att ha rätt...

I början av året skådade jag lite i kristallkulan. En av sakerna jag förutspådde var att Färjestad skulle knipa SM-guldet i ishockey, och det har ju tyvärr visat sig att jag hade rätt. Trist. Både för att det vore bra för svensk hockey med lite mer spridning bland vinnarna, samt för att de ju faktiskt besegrade mitt lag i finalen. Till slut var det soppa torsk både mentalt och fysiskt för de svartgula, och i finalen var det aldrig något snack om vilka som skulle vinna. Surt, men med ett par dagars respit så är det precis som Fredrik konstaterade - jag är rätt nöjd med silvret ändå, som det blev. Speciellt som föreningen samtidigt knep silvret i J20, en bedrift i sig att ha sina två representationslag i final samma år. Istället dags att plocka fram den här i helgen... Eftersom vädret varit osannolikt bra om man befunnit sig i Tyresö så har helgen ägnats åt fejjande utomhus. Inga tecken på familjeutökning och BB-besök ännu, men väl en hel del bilder från helgens begivenheter. Håll till godo!
Uteplatsens stereo. Perfekt att hålla mig och grannarna sällskap när det fixas och donas. I helgen har bland annat Joe Cocker fått lov att sjunga för oss. Bra skit. "Unchain My Heart" är fenomenalt skön, till exempel, men det finns fler rockstänkare. Kolla in samlingen själv på Spotify, vettja!


Eller ta en svalkande paus..






Grillning. Spett. Och visst, du ser rätt. Längst till höger är det köttbullar. Går utmärkt att grilla, speciellt poppis om man har barn!

...pålitlig törstsläckare. 3,5%, ifall det skulel bli utryckning med bilen.

Perfekt i solen!





...Pappa, titta! Jag kan ta över efter Paul i Slipknot! Jag har både mask..


....rockstjärnestyle med solglasögon...
...och en förmåga att thrasha hotellrum/lekstugor. Det är dessutom knappt att jag kan spela bas. Jag är perfekt för rollen!


Kort sagt, helgen har varit helt perfekt.

Bättre än på länge.

Att den sen slutar med ett stycke trött liten kille och ett stycke trött Rebellängel gör inget.

Då kan man lättare leva med att ishockeysäsongen tagit slut för mitt lag, och att vi närmar oss sommaren.

Det här ser väl rätt okej ut?



3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! I Umeå har vi inte så fina gröna gräsmattor än. Kul läsning :)

    SvaraRadera
  2. Meh för i hela helsefyr.... Norrlands Guld?!?!?! Kom igen nu R!!!

    SvaraRadera