Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 5 april 2011

Livestage.se - och namnförslag sökes!

För ett par månader sedan fick Rebellängeln frågan om att börja blogga på siten Livestage.se Ganska smickrande, men det funkade inte av en massa anledningar, och jag valde snabbt att avböja. Nu är i alla fall siten uppe, och som det verkar kan det ge oss som gillar livemusik en bra kalender och inblick i vilka koncerter som serveras runtom i vårt avlånga land. Idag spelar till exempel Danko Jones i Norrköping, verkar det som (nedan - "Baby Hates Me" med den spralliga kanadicken)

Vad det verkar så har dock siten inte fått igång bloggarna än. Tanken var att ha en eller ett par bloggar om varje genre, om jag förstod det rätt, så är du sugen kan du alltid höra av dig till gänget bakom siten. De verkar sympatiska! Dessutom inser jag att det börjar vara skarpt läge. Beräknad födsel på vår kommande familjemedlem är bara ca två veckor bort, så det kan ju faktiskt vara dags när som helst. Dags att börja fundera på namn på allvar, alltså. Jag har ingen aning om det är en tjej eller en kille. Båda alternativen är alltså aktuella. Vad tror ni? Lucifer Damien Rebelangel? Abigail Freya Melinda Rebelangel?

3 kommentarer:

  1. Grymt det där med Livestage och synd att det inte funkade för dig.
    Dom vart nyligen officiell mediepartner till Umeå Open.
    Nu jobbar dom för fullt med att konstruera den bloggportal som senare ska kopplas ihop med huvudsidan.

    Ska bli spännande och se vilka grymma bloggare som kommer skriva där, EN vet jag redan. :)

    Var i Karlstad i helgen och såg Danko Jones och kommer tyvärr missa honom i kväll.

    Grymma namnförslag och jag gillar bägge.

    Rock on!

    SvaraRadera
  2. Har en stilla undran om det är Live Nation som ligger bakom det där vilket jag misstänker.
    Om så är fallet så lär det ju inte stå ett ord om några andra konserter än deras egna och blir genast mindre intressant.

    SvaraRadera
  3. Fick också ett erbjudande om att blogga där, men tackade nej. Jag gillar att blogga i undanskymdhet borta i hörner, där få personer hittar mig ;)

    SvaraRadera