Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 2 april 2011

Recension: Whitesnake "Forevermore" samt Voodoo Circle "Broken Heart Syndrome"

Idag är det lördag, och dagens läsning är två recensioner som publicerats på Werock. Det är dubbla hårdrocksfester med klassisk hårdrock i fokus - Whitesnake och Voodoo Circle. Whitesnakes "Forevermore" är en skiva som jag varit riktigt orolig för - helt enkelt för att jag har lite för mycket emotionella anknytningar till David Coverdales röst, och jag vill verkligen inte se eller höra bandet göra sig till åtlöje med en svag skiva som innefattar dålig sång. Det klarar jag inte. Och som tur är slipper jag det! Recensionen hittar du här, om du vill veta mer... Voodoo Circle är för mig en ny bekantskap. Bandet hämtar sitt sound från akter som Talisman, Yngwie Malmsteen, Rainbow och... Whitesnake! Dessutom gör man det mycket bra, och med andra skivan "Broken Heart Syndrome" har man lyckats knåpa ihop en skiva som innehåller vassa musiker, bra sång, snygg produktion och riktigt bra låtar. En liten pärla, rent av. Recensionen finns här, och gillar du denna typ av hårdrock är det bara att kolla upp. Du kommer inte att ångra dig. Vill du läsa mer om andra band kan jag kanske rekommendera recensioner av Amon Amarth eller One Man Army and the Undead Quartet. Bland annat!

1 kommentar:

  1. Whitesnake var helt klart överförväntan, har dock missat Voodoo Circle helt men skall kollas upp omgående, lovar gott och ser ut att passa mig fint.

    SvaraRadera