Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 3 maj 2011

Efterlysning!




Den här bloggen har en serie som heter 3 Röster, där läsare och kollegor får chansen att säga sitt om en skiva som recenserats.


Och den närmaste tiden (maj) finns en del spännande alster i pipen, så jag tänkte ge er chansen att dels kolla lite i kristallkulan, dels vara med på ett hörn.


Du hittar andra "3 Röster om..." i arkivet, och i övrigt det bara att hugga sig för en platta och knäppa iväg ett mejl (chief-rebel-angel@hotmail.com) med dina tankar om den, sammanfattat på några rader.


Sedan tidigare recenserade plattor kommenterarjag inte så mycket här, men de är faktiskt också "up for grabs" för det mesta. När det gäller exempelvis Primordial har jag en av tre röster redan, så känner du att du vill vara en av de andra två så går det alldeles utmärkt...


Mike Amotts gäng Arch Enemy släpper "Khaos Legions" i slutet av maj, men har redan mutat in lite lyssningstid genom plattan "Dawn Of Khaos" som medföljde senaste numret av Close-Up Magazine. Som vanligt bjuds det på sådär lagom lättlyssnad döds, och JonteRoyal sammanfattar nog mina tankar än så länge rätt bra.





Mera svenskt blir det också. Bloodbound släppte för en 6-7 år sen den utmärkta debuten, men av någon anledning har jag inte lyssnat mer än ytterst sporadiskt på dem sen dess. Nu är dte dags igen med "Unholy Cross", och skivan är som vanligt resultatet av att Helloween och Iron Maiden korsas. Rollspelsmetal, typ! Recension hyggligt snart, och vill du inte vänta får du läsa kollegan Mats dylika på Werock!










...nästa i raden är den här.




Crowbars lätta och glada (INTE!) stil ska skärskådas ganska snart, och eftersom ett av villkoren var att Per skulle bidra till just 3 Röster så är vi delvis klara. SheerFaith har också bidragit, så i detta fall saknas bara en röst.


Ja, och själva recensionen...



Rev 16:8 spelar black metal.


Fin sådan.


Kan vara precis vad en nybliven tvåbarnsfar behöver, så i väntan på att själva barnet behagar växa färdigt i mammas mage har jag beställt den här plattan.


Hopplöst namn bara, vem kommer ihåg vilka siffror det var...?





...det här namnet kanske är lite lättare att hålla i minnet.


Foo Fighters.


"Wasting Light".


Mycket spännande, och en oerhört kritikerrosad platta som faktiskt ligger bredvid mig i skrivande stund. Rykande färsk från postlådan.







Sist men inte minst har vi ett stycke norsk black'n'roll.


Sarke gästspelas av den norska black metal eliten (på sång finner man exempelvis Nocturno Culto), och andra skivan "Oldharian" har snurrat en del. Förvänta recension rätt snart!


Förutom dessa så finns säkert fler godbitar i pipen. Amorphis släpper nya plattan "The Beginning Of Times" den 25/5.... In Flames släpper nytt snart... och The gates Of Slumber... och Morbid Angel... och...



Så - alltså.


Detta är en efterlysning.


Din röst behövs!


METAL-bloggen wants You!

7 kommentarer:

  1. Påminn mig gärna för jag kan vara lite sugen på en platta där inom kort.
    Demonaz - March of the Norse, blir det isf. om jag inte ändrar mig ;)

    SvaraRadera
  2. Mig kan du alltid räkna med om du behöver fylla ut med ett par rader. Av dem du nämner har jag dom flesta redan, inhandlade exempelvis Primordial här om dagen och ligger i kön för att avlyssnas, självklart på VINYL :)
    Dock är denna vecka helt körd, pga Stevens! Sufjan Stevens, Cat Stevens, Roger Stevens, Rush Stevens och avslutningsvis Yusuf Stevens

    SvaraRadera
  3. Hahaha... underbart att höra!
    Bra köp Stones, Primordial kommer du dregla massor över.
    Och visst ska jag påminna er, båda två!!!

    SvaraRadera
  4. Skriv upp mig på Primordial (om du inte redan fått tre platser klara där) samt In Flames (om du inte redan har tre platser klara där också...;)).

    Skickar motivering om Primordial inom en vecka...måste bara få några fler genomlyssningar!

    SvaraRadera
  5. Tycka till om IN FLAMES? Kan knappast tänka mig roligare göra :)
    Jag kan nog ha lite åsikter om SARKE också, om du säger till när det blir dags.

    SvaraRadera
  6. Primordial, In Flames, The Black Dahlia Murder, sure thing!

    SvaraRadera
  7. Kan tänka mig att skriva några rader om Primodial om det behövs. Hör av dig i sådana fall.

    SvaraRadera