Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 29 maj 2011

I Backspegeln: Hardcore Superstar "Split Your Lip"



Hardcore Superstar är ju ett sånt där band som alltid får ett litet uppsving hos mig när sommaren nalkas.

Deras livsglada musik passar helt enkelt bra på sommaren, och det tycks mig som om det blir fler tillfällen att spela deras plattor när solen skiner än när mörkret härskar.

Senaste alstret "Split Your Lip" kom dock i vintras, och i den recensionen landade mitt omdöme på en trea, med främsta anledning till att inte dela ut högre betyg i att skivan känns en aning forcerad.

Framstressad.

Såhär ett knappt halvår senare kan jag inte annat än att konstatera att jag är nöjd med den betygssättningen.

Det är bra musik för stunden, Jocke Berg sjunger riktigt jäkla bra (även om jag kanske inte tycker att han var värd Bästa/Mest Passande Sång på Hårdrockskvällen 2011, något som Magnus gjorde och som gav en hel del diskussin, vill jag minnas...) och låten "Last Call For Alcohol" är en av de bästa bandet spottat ur sig.


I ljuset av de skivor man skapat sen den sjävbetitlade svarta plattan 2005 så är dock detta aningen svagt. Fortfarande bra, men inte riktigt lika högt och jämnt som de andra skivorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar