Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 31 maj 2011

Keep of Kalessin - och Alexander Rybak!

Norska extremmetalgänget Keep Of Kalessin är ett av mina absoluta favoriter. De senaste tre skivorna "Armada", "Kolossus" och "Reptilian" är klockrena femmor hela högen, och bandet håller en rent av larvigt hög nivå på sitt låtskrivande och framförande.
Dessutom har de en extra kärlek för att medverka i Norska melodifestivalsammanhang, verkar det som. Inte nog med att de faktiskt ställde upp själva med låten "The Dragontower" - senast det begav sig så var man också extranummer.
Tillsammans med fiolgnidaren och förre vinnarne Alexander Rybak.
Och inte med vilken liten mjuk ballad som helst.. nä, med en av senaste plattans hårdare alster "The Divine Land".

Kolla själv hur den versionen blev!






Ganska bra, även om jag fortfarande inte kan bestämma mig om det är bra eller dåligt att bandet är med så mycket i Melodifestivalen. Lockar det nya lyssnare till bra musik, eller riskerar det att urholka ett av mina favoritbands integritet?
Vete fan.

Hur som helst är senaste plattan bra. Den ser ut så här, och klickar du på bilden så ska du komma till en recension av den. Om allt funkar. Det är inte säkert. Jag är fan inget datasnille.


Det betyder till exempel att du inte kan "gilla" Metalbloggen på Facebook.


Jag vet inte hur man gör, helt enkelt. Råkar du sitta på den kunskapen så kan du ju alltid höra av dig. (chief-rebel-angel@hotmail.com är alltid gångbart!) Eller så blir det inget med det. Det får man se. Då kanske man kanske slipper gammal skåpmat till inlägg också. Som det här...!

1 kommentar:

  1. Jag kan kasta ihop en bruksanvisning om hur du går tillväga. Mailar den sen.

    SvaraRadera