Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 29 maj 2011

Live: Death Angel "Sonic German Beatdown"


Jag gillar ju Death Angel. Bandet har medverkat i Veckans Tips, jag har intervjuat gitarristen Rob Cavestany och recenserat den senaste given "Relentless Retribution" samt publicerat en både en bildkavalkad samt en recension från senaste gången bandet besökte Stockholm.

Det var väl alltså bara en tidsfråga innan en liveplatta skulle dyka upp som en "måste-ha", eller hur?

"Sonic German Beatdown" finns förstås på Spotify, och kanske är det så vi ska börja den här gången. Spela den, så kollar vi lite på vad som ges i spelningen från Tyskland.

Inledningen lutar sig mot gamla örhängen som bandet kan utan och innan, och som man vet får igång publiken. Rutinerat, och förstås uppskattat för oss lyssnare. Det är helt enkelt kvalitet i en öppning som består av "Seemingly Endless Time", "Voracious Time" och "Mistress of Pain".

Senare får vi även låtar från min favoritplatta med bandet, och varenda gången jag hör mackor som "Thrown To The Wolves" "5 Steps Of Freedom" och "Thicker Than Blood" så undrar jag varför inte Death Angel är större än vad de är.

De borde vara gigantiska, för de levererar musik med kvalitét - och de gör det med hjärtat.


Man kan höra tacksamheten över att få spela ihop på turné, man kan höra glädjen över att få leva ett liv på scen, och det är en av anledningarna till att du behöver den här skivan.

Förutom alla bra låtar då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar