Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 23 maj 2011

Nytt från Ghost Brigade!

I augusti släpper nästa stora band från Finland nytt.
Ghost Brigade kommer då med "Until Fear No Longer Defines Us", och eftersom båda föregångarna "Guided By Fire" och "Isolation Songs" varit bra - samt en en fantastisk utvecklingskurva - så är detta ett släppa jag verkligen ser fram emot.
Jag går som sagt så långt att jag hävdar att detta blir bandets genombrottsplatta - och det utan att jag har hört en enda ton av den ännu!

Ghost Brigade ligger på Season Of Mist, ett bolag som vi på Werock har sådär vansinnigt bra kontakt med, men jag har knäppt iväg ett mejl och hoppas få ett ex av plattan för recension, samt efterföljande intervju.
Bara att hålla tummarna.
Och går det inte får man ju vänta till 19:e augusti när spektaklet släpps.
Mer info här!

1 kommentar:

  1. Isolation Songs har en fantastisk låt men annars har jag inte riktigt greppat bandet än. Mest pga tidsbrist. De ska ju på turné med Intronaut och A Storm Of Light. Det sistnämnda hörde jag för första gången idag och rekommenderar varmt.

    SvaraRadera