Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 24 maj 2011

Om jag var med i bandet...

Jag är helt jäkla omusikalisk.
Jag kan verkligen ingenting, och till och med när jag sjunger i TV-spel så har jag fått kommentarer (av Per, på en fest hemma hos honom och hans ex) att... "fan, vad dålig du är. Du prickar ju ingen ton. Jag trodde du var bra på sånt här?"

Men det vore coolt.
Och naturligtvis skulle jag bidra till bandets namn och merch lika mycket som jag skulle spela eller sjunga. Det finns ju som sagt en del dåliga namn, men hur lätt är det då att hitta ett bra (och, vad är egentligen ett "bra" namn)?
Bara för att så ska jag rabbla lite nedan. Jag har ingen aning om det finns band som heter såhär redan, men tänk er att mitt band spelade...


  • Modern meckig metall. Då skulle vi heta FUTURE BREED MACHINE, efter Meshuggahs låt.

  • Punk. Då skulle vi heta DRUNKS, och det ger ju förstås otroliga möjligheter till roliga och bra tröjor, pins eller mössor.

  • Sludge/doom/stoner - och hette något med SNAIL. Takten får bestämma. Kanske skulle vi lägga till något så det blir riktigt roligt (om man skriver KILLER SNAIL, betyder det mördarsnigel då?) eller tufft. DEAD SNAIL, kanske.

  • Stockholmsdöds. Då är namnet förstås SKOGSKYRKOGÅRDEN!

  • Black Metal är svårt, faktiskt. SEVEN CIRCLES, kanske, och anspela på de sju cirklarna i helvetet? Det ger i alla fall goda möjligheter att ha ett tufft tema på merch och namn på plattorna...!

  • Thrash. Då är namnet givet. MOSH. Eller kanske MOSH PIT. Fast det borde vara så självskrivet att det är upptaget...
Vad skulle ditt band heta?
Så, till sist tar vi väl en låt på det. Bäst passar kanke Hellacopters "I'm In The Band", här stulen från TV4!




5 kommentarer:

  1. "Snail" är redan upptaget. ;) Deras platta "Blood" från 2009 är grym, kolla upp den.

    SvaraRadera
  2. Haha, det ska jag.
    Borde ju bli super med det namnet... :-)

    SvaraRadera
  3. Haha klockrena namn där.
    Om jag hade ett band och spelade lite 70 tals rock skulle det heta.

    Led Zippola och slicka mina puckors :)

    SvaraRadera
  4. Killer/Death Snails eller Murder Snails är asgrymt!

    SvaraRadera
  5. Grymma namn!
    Och jag har en del på lager, men vill inte avslöja dessa så ngn kan sno dem, kanske får för mig i framtiden att starta/vara med i ett band igen.

    SvaraRadera