Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 27 juni 2011

Post Midsummer Apocalypse

Midsommarhelgen är över, och för en del kanske det kändes som Undergången. Apokalypsen.
Idag är det måndag och vi lever alltså i så fall i the Aftermath, som Candlemass skulla ha sagt.
Rätt bra om man bedömer hur trafiken var i morse.
Rätt bra om man går efter hur pass lugnt det är på kontoret.
Själv jobbar jag sista veckan nu, sen väntar semester.
Nåväl, på tal om Apokalyps.
Midsommarhelgen har ägnats åt denna:



Tillsammans med minsta killen har jag suttit rätt sena kvällar/början på nätter och njutit av första säsongen av en riktig undergångshistoria. "The Walking Dead" är bra effekter, bra skådespelarinsatser och bra manus. Ja, och zombier då. Förstås.
Grejen är att det egentligen, först och främst, handlar om hur olika karaktärer skulle reagera på de situationer som uppstår när världen går under.

Jag gissar att om man tycker zombier är råtöntigt så ger man serien en trea, är man varken eller getemot de vandrande döda så får den en fyra - och gillar man släpiga, blodiga och ruttna typer som vill äta färskt kött så delar man ut en femma.
Jag ger den en femma.
Kolla in!

Att jag haft det stora nöjet att dessutom kunna avnjuta en del fin whisky samtidigt gör ju inte saken sämre. Balvenie 21 YO Portwood, Mackmyra Special 04 och Glengoyne 21 YO.
Riktigt bra, allihop.


Imorgon vill jag förresten dela ut några ex av Cains skiva "The Master Clockwork". Hitills har ingen hört av sig och vill ha den, så är du sugen ska du göra det nu. Först till kvarn!


Sist men inte minst - innan Midsommarhelgen besökte jag R2. Fick med mig den här skivan hem:

...och det var en överraskning.
Saxon, anno 2011, borde inte klara att prestera något så pass vitalt!
Du hittar en redig genomgång av plattan här, och så småningom kommer en recension på den här siten. Till dess kan jag bara meddela att om du tvekat så sluta med det nu. Köp!

2 kommentarer:

  1. Ruggig serie kika även in Game of thrones.

    SvaraRadera
  2. Magnus Ö -> Det ska jag. Jag ska dock vänta till den kommer på DVD. Enkelt att se den då, tillsammans med frugan!

    SvaraRadera