Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 20 juni 2011

Recensioner & reflektioner från Metal Town

Metal Town - och systerfestivalen West Coast Riot - är över.
Denna gång gick spektaklet av stapeln på en ny plats, och det verkar väl ha funkat (förutom det där med att ta sig hem via buss på natten då...).
Innan festivalen så gjordes en enklare koll på vilket utbud man lockat med artistmässigt, och såhär i efterhand är det dags att samla ihop recensionerna.
Lite lurigt faktiskt, eftersom jag inte var där, men till denna artikel kan man nog komplettera med de intryck som skickats över nätet.
Tom S verkar ha haft en bra helg ur ett hardcoresammanhang i alla fall, så långt kan man säga, och ska man gå efter vad Thetania och Kim säger så var festivalen riktigt bra.

Etablerade liveakter har också - om man läser Aftonbladet - levererat. At The Gates och Graveyard knep varsin 4:a, liksom System Of A Down. Däremot förvånar det mig att det delas ut så pass månmga jumbobetyg. Doctor Mercy And The Midnight Cult och Anvil lyckas båda med konsstycket att få en etta i betyg - och då har man bara kikat på första dagen!

Bring Me The Horizon, Arch Enemy och Avenged Sevenfold får 4:or under lördagen, och jag ser att det finns många som funderar över val av headlineakt. I alla fall om man läser kommentarer på den del artiklar. Volbeat som stängde lördagen fick en 3:a, och det motsvarar väl ungefär vad man kunde vänta sig. Även om de fick med sig L-G Petrov från Entombed på gästsång!

Och.
Precis som i fallet med Sweden Rock så delades inget maxbetyg ut.
Frågan är vad som saknas?
Det ska bli mycket intressant att ta del av reflektioner från skribenter som jag känner bättre än de som arbetat med Aftonbladets recensioner.
Jag misstänker att det kan vara höga förväntningar från de som skrivit, och höga krav för att dela ut fullpoäng.
Motsatsen kan man nog säga om min äldsta son.
I helgen gick vi förbi det lokala kebabhaket. Ungefär då bestämde de sig för att skära lite mer, och vad händer?
Ett stycke 2,5:åring börjar dansa och headbanga till ljudet av kebabkniven!
Påminner kanske om den musik hans farsa spelar?

För övrigt är det festivalledigt under helgen osm kommer.
Midsommar hägrar. Härligt!

2 kommentarer:

  1. Jag tror att de som skriver om spelningarna är för mycket journalister för att kunna dela ut en femma. De är nyktra. Bara en sådan sak. 8) En redig fylla kan ju göra vilken spelning som helst bra. :D

    SvaraRadera
  2. Watain får högsta betyg! Med eller utan blod på scen, och med eller utan fylla... Har inte läst några recensioner av spelningen än men jag vet vad jag såg :)

    SvaraRadera