Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 27 juni 2011

Veckans Citat: Tom Araya, Slayer

Till helgen smäller det.
Då kommer festivalen som inte är en festival till Göteborg.
Iron Maiden på fredagen, och Big 4 of thrash på söndagen.
Megadeth, Anthrax, Slayer och Metallica ska rocka röven av 031-området fysiskt, och övriga Sverige via TVsändningen. Bra det, själv ska jag bänka mig och känna lugnet hemma!

Veckans Citat denna gång kommer från ett av banden, om ett annat av banden.
Rätt bra, faktiskt, ju mer man tänker på det!

"Anthrax är bra. Dom har heller aldrig förändrat sig."

Tom Araya, Slayer

6 kommentarer:

  1. Fast att "Anthrax inte har ändrat sig" är en sanning med modifikation jag tycker det att det är en stor skillnad mellan albumen t.e.x. "Among The Living" och "Sound of White Noise" det låter nästan som ett helt annat band bara namnet är det samma.

    Med det sagt vad tycker Chief Rebel Angel om nya Anthrax låten "Fight ´Em ´Til You Can´t"? Jag fullkomligt älskar "Fight ´Em ´Til You Can´t" det låter som en adrenalinpumpad bastard från "Among The Living" albumet.


    Du kan lyssna på "Fight ´Em ´Til You Can´t" på min blog och njuta av omslaget. Där finns även en länk till skivbolaget där du kan tanka ner "Fight ´Em ´Til You Can´t" gratis och lagligt.

    CITY AUTHORITIES IN YOUR AREA HAVE REPORTED THAT THE BODIES OF THE DEAD
    HAS RISEN FROM THEIR GRAVES AND ARE ATTACKING THE LIVING...

    SvaraRadera
  2. Ja, visst har du rätt.
    Anthrax har verkligen haft olika faser i sitt liv, och jag tror nog kommentaren snarare speglar Toms önskan att Slayer är lika bra nu som då.
    Med det sagt ska jag kolla in nya låten, givetvis på din blogg!

    SvaraRadera
  3. Det har du helt rätt i det ligger nog i Toms önskan att Slayer är lika bra nu som då. Vilket jag tyvärr inte tycker trojkan "Reign In Blood", "South of Heaven" och "Seasons In The Abyss" är magisk sedan har det varit enstaka låtar här och var som stått ut.
    De kanske borde göra en Anthrax.

    Det blir intressant och höra vad du tycker om "Fight´Em´Til You Can´t" kommer du som jag skruva upp förväntningarna på det kommmande Anthrax albumet "Worship Music"

    SvaraRadera
  4. Förstås - de har ju lite att leva upp till, Slayer.

    Sannolikt så har vi nog inte riktigt samma pepp - Anthrax är inte riktigt mitt favoband. Bra, men jag tillhör dem som gillar bandet med John Bush mer.
    Om man nu vågar säga sånt... :)

    Dock - feedback kommer!

    SvaraRadera
  5. nu blev jag riktigt nyfiken för vilka är det tv-sänder Maiden?

    SvaraRadera
  6. Sunshine - SVT ska sända hela söndagens evenemang med Metallica, Megadeth, Anthrax och Slayer.
    Äntligen får man valuta för licenspengen! :-)

    SvaraRadera