Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 26 juli 2011

Prestationångest, Ghost och Kvelertak?

Jag undrar om det är bara jag som funderar lite på det, eller om ni också har tänkt tanken.
Ja, alltså hur det är at slå igenom så inåthelskotta med sin debutskiva, hyllas hejvilt för både själva skivan som för den liveakt man är, gigga järnet med det material man har och samtidigt veta att tiden man har på sig, tiden innan det är dags att följa upp med platta nummer två tickar obarmhärtigt fort?
Ghost och Kvelertak befinner sig verkligen i den situationen.
Fullständig succé med Kvelertaks självbetitlade debut samt Ghost "Opus Eponymous" och efterföljande spelningar.
Massivt snack i media och bland fans.
Men... visst börjar det vara dags för nytt material snart?
Mig veterligen har inte ens någon låt avtäckts live?

Jag tror faktiskt att det kan finnas ett mått av prestationsångest hos båda akterna.
Men de får gärna bevisa mig fel...


4 kommentarer:

  1. ghost-plattan kom ju ut för bara tio månader sedan, hur jävla bråttom kan det vara?

    SvaraRadera
  2. Tja, det beror ju på vad man vill åstadkomma. Vill man smida medan järnet är varmt så är det nog snart dags att krypa in i studion så det finns en färsk platta till nästa års festivalsäsong (även om man nog inte behöver ha lika bråttom som Black Country Communion, som bara har 9 månader mellan släppen!).

    Allra coolast vore ju ändå om Ghost inte släppte nåt mer.
    Snacka om evig kultstatus!!

    SvaraRadera
  3. Det ser svårare tv för Ghost att följa upp debuten när de har på mycket image. Kvelertak kan ju bara köra på, på ett annat sätt. Om du förstår vad jag menar.

    SvaraRadera
  4. Kvelertak tror jag inte kommer att ha några problem med att följa upp sin debut, Ghost däremot kan nog få det lite tuffare, vore faktiskt coolt om detta var det enda plattan, dock tvivlar jag på det.

    SvaraRadera