Metalbloggens samarbetspartner:

tisdag 9 augusti 2011

Sound Pollution!

Förra veckan var jag inne och traskade i stan. Fick lite dötid i väntan på Jolly Jonny, och passade då på att knata in på Sound Pollution – Stockholms bästa skivnasare. Då hände något märkligt.
Jag spenderade gott och väl en halvtimme därinne, letande bland i stort sett varenda bokstav…och hittade en (1) skiva jag var sugen på. Ovan avbildade Behemoth ”Abyssus Abyssum Invocat”, som egentligen är en samling av två singlar med extraspår samt pålagda livelåtar. Dubbla CD-skivor, och just den här fanns i två exemplar. Ett som kostade 99 spänn, och ett för 169. Jag frågade förstås varför, och det visade sig att det var helt rätt. Sound Pollution hade dock själva tagit över distributionen av plattan, och därmed sänkt priset till sig själva på det ena exemplaret.
Jo, det var det jag köpte.
Men mest förvånad var jag ändå över att inte hitta mer som fångade mitt intresse. Visst, jag vet att jag är en Skivaholic och att det typ är jag som stödköper så att CD-industrin ska klara sig (ja, vinyl är tuffare, men nu har jag ju inte det.. och de jag hade skänkte jag till Stones!)… men ändå.
1 skiva??
Jävligt surt. Visst finns det fler jag vill ha, men inte som butiken hade hemma.
Tur att det kommer en uppsjö bra releaser snart!
Förresten, på tal om Sound Pollution – de har ju alltid haft baksidan på de stora tidningarna inom genren, Sweden Rock Magazine och Close-Up Magazine, så döm av min förvåning när den här landade i min brevlåda i fredags.



Lövtunn dessutom, så jag höll på att kasta den som reklam innan jag vände den och såg att ”vafan, det är ju nya Close-Up”. Ganska trist nummer dock, typiskt sommarblaska – trots goda insatser av allas vår Tom S.
Till sist – vill du veta hur det låter när Behemoth tolkar Danzigs ”Until You Call On The Dark”?
Då plockar du upp samma platta som jag gjorde. Se till att ta den för 99 bagis bara…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar