Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 19 augusti 2011

Vilket jävla spektakel...

...gårdagen blev. Hea familjen på Skansen (jajamen, här ska det kramas det sista ur semestern!), och det började fint. Bra väder, bra humör. Inga djur, i stort sett, men det kan man vara utan om man har småbarn. En anka och en daggmask funkar bra. Dessutom den här runstenen.





Rätt trist förstås, men det ger ju en förevändning att spela den här låten.
Klart underskattad skiva med Candlemass, det där. "Chapter VI". Han sjunger fan rätt bra också, Wikström, även om det förstås blir mer klassisk hårdrock än doom metal.
Detta är "Where The Runes Still Speak"









Nå, efter det - spektakeldags. Mitt i hela "klappa en get, åk en bil, ät en våffla" så började det droppa från himlen. No worries, tänker jag, vi har ju regnkläder med oss (my wife, FTW!), och söker mig mot lite skydd. Då låter det PANG.




Punktering. Explosionspunktering. På bakdäcket på en dubbelvagn. Det, mitt i att himlen öppnade sig är fan ingen lek. Lera. iPhone-försök att hitta en cykelverkstad som ligger inom släp-avstånd.


Fy fan. Och båda barnen somnade förstås så fort det blev ett litet uppehåll i skyfallet - så det vara bara att BÄRA vagnens bakre del mot utgången.
Där, just då, kändes det ungefär såhär.
"You Lose", av Misery Index. För övrigt en låt jag starkt funderar på att ha med till Hårdrockskväll 2012. Som öppnare!





Nå, efter att ha pratat med en tjomme på telefon som skulle kunna hjälpa mig så bar det av. De skulle finnas på Riddargatan, enligt Hitta.se. Fast det gjorde de inte, när vi kom fram. De fanns på Narvavägen med själva verksamheten, Riddargatan var bara ett kontor.


Så jag släpade tillbaka hela fanskapet till... ja, ungefär därifrån vi kom.


Sen började återupplivningsförsöken, till ord som "det här är det största hål jag någonsin sett" och "MacGyver-lagning"..

Och grejen är den - att han lyckades. Med en bit kartong, lite plast, en ny slang och issotejp så fick han ihop skiten så att vi kunde ta oss hem. Fast det egentligen bara var en uthyrningsplats för cyklar. BikeSweden - fy fan vad bra!
Cudos, tumme upp, jävligt mycket rock'n'roll över den lagningen.
Ni får en stunds gratis reklam på den här simpla bloggen, helt enkelt.

Tack för att ni fick spektaklet hem.

Idag är det fredag.
Då ska jag tydligen hitta en mer permanent lösning på det där däckproblemet.
Ny dag, nya spektakel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar