Metalbloggens samarbetspartner:

söndag 4 september 2011

Remasters: Carcass "Heartwork"


Idag fyller min mamma år.
Grattis mamma - och varför inte fira med en riktig superhit i form av "Heartwork" från Carcass?
När det väl begav sig, 90-talet, så fattade jag inget av Carcass.
Det ändrade R2.
Tack för det senior, för jävlart vad bra detta är!
Svänget i "No Love Lost" påminner nästan stundtals om Pantera, öset i "This Mortal Coil" skulle kunna vara Morbid Angel - men allt är ändå helt otvivelaktigt Carcass.
Så.
Jävla.
Bra.
"Heartwork" var väl bandets fjärde fullängdare om jag fattar saken rätt, och efter denna plattan så kom i alla fall "Swansong", men jag undrar jag om detta har överträffats i bandets karriär.
Inledningen med "Buried Dreams" och "Carnal Forge" lämnar lyssnaren att kippa efter andan innan just "Nol Love Lost" släpps lös. Och då har vi ändå kvar mina favoriter, titelspåret, "Emodiement" och just "This Mortal Coil".
Ruggigt bra.
Extramaterialet på den remastrade versionen består i videor till "No Love Lost" och "Heartwork", och det kan väl vara kul som tidsstudie och extramaterial om man gillar just det visuella. Det tilltalar inte mig speciellt mycket, men sånt är ju upp till varje person.
Dessutom spelar det väl ingen större roll, det är ju så bra huvudmaterial att det räcker och blir över.
Tack, R2, för introduktionen.
Och grattis mamma!

2 kommentarer:

  1. Man tackar för tipset, visste inte att den finns remastrad. Skulle ju kunna duga tills man får tag på vinylen!

    SvaraRadera
  2. Så jävla bra platta! Det var nästan så att jag grät av lycka när jag såg Carcass live på Wacken 2008.

    SvaraRadera