Metalbloggens samarbetspartner:

lördag 3 september 2011

Spanien - en bildkavalkad

Som bekant åkte familjen Rebellängel till Spanien för en vecka.
Med oss hade vi svägerskan, och vi landade allihop i en djävulsk hetta.
36 grader första dagen.
Varmt?
Inte jämfört med helvetet, men jämfört med allt annat.
Extra utmanande med en 4-månaders bebis och en blekfet, hårig Rebellängel.
Nå, hur som helst - det var en bra vecka, och det är dags att bjuda på lite bilder av spektaklet.
Det blir inga strandbilder.
Det blir inga poolbilder.
Det blir...udda bilder. Håll till godo - och först ut är den här:

Salt, förstås. Tänker man.
Det är bara det att Spanjorerna bestämt sig för att blanda i vitlök, vilket tydligen tillägget "de ajo" betyder.
Jag kan lova att svägerskan som upptäckte det fick annorlunda frukostägg!

Själv förbannade jag det här.
Första dagen
Vafan??? 

 Ska det vara kvalitet?
Skitglasögon.
Som tur är hade frugan packat ner ett par extra, skitfula saker så jag kunde spara 5 euro istället för att köpa nya...
I min godhet lånade jag också ut mina nattlyssnar-hörlurar till äldsta grabben M så att han kunde kolla på film i lugn och ro.
Det verkar har ju uppskatta, eller hur?



Nå, som tur är fanns det tröst att få. När vi är  Spanien handlar vi oftast på en enorm affär vid namn Carrefour. Tror det är en fransk kedja egentligen, typ ICA, och det är ibland så packad med folk att man på allvar vill öppna eld med automatvapen.
Bra saker med den?
ALLT finns.
Även sprit.
Belönade mig med den här:
22 euro för en Ballantine's Blue 12-åring. Vanilj och toffeesmaker i den whiskyn, och riktrigt bra för att vara en blended. Dessutom 10 euro billigare än på tax free på vägen hem, det gillar jag.
Under resan har jag nämligen slagit rekord i dumhet/snålhet.
Delade t ex schampoo med äldsta kille nför att slippa köpa eget.
Tuttifruttilukt och Långben på etiketten.

Men, om man tänker efter... vad kostar schamppo, tror ni? I Spanien? 


Nä, precis.
Inte dyrt.
Däremot inhandlades en jävla massa flytetyg och spadar och grejer att ha i poolen och på stranden, och vad var roligast tyckte M?
En spreyflaska´för noll spänn.
Den modellen man sprutar blommorna med. 
Dumsnål, var ordet...

Ölen var billig dock.

 Inmundigas från plåtburk, iskall eftersom den smakar rätt lite.
Notera att burken till höger, Cerveza Holandesa (smaka på det namnet!) är Carrefours eget märke, och den kostar den svindlande summan av 17 eurocent per burk.
Dyrt, eller hur?
Ganska söt öl, neutral och fyller sitt syfte.
17 eurocent.
Det är alltså typ 1,50 spänn stycket.
Jodå, vi skulle antagligen supa ihjäl oss fort här i Norden, men i ärlighetens namn undrar jag om de inte försöker rätt hårt där nere också...


 På väg hem. Äntligen.
Man får väl inte erkänna sånt, men jag saknade nyhetsflödet när jag var helt frånkopplad.
Käkade på Burger King på flygplatsen, och vill ni (BK) skicka pengar för denna gratisspons så går det bra att höra av sig!

Nå, väl hemma väntade dessa plattor på hallmattan (eller, ja, jag bor ju i radhus så rent tekniskt låg de väl på ett bord eftersom grannarna tait in posten, men ändå...)

Red Hot Chili Peppers och Ghost Brigade.
Mumma!
Lyssningen har annars dominerats av bland annat King Diamond, Wolves In The Throne Room, Demonaz och Deftones - men det är något som kommer i ett helt eget inlägg så småningom... 

...och läsningen var den här, på rekommendation av Fredrik D.
Låt mig i all enkelhet säga att jag trodde nde skulle vara bra mycket bättre än vad den var, och att jag fann den mest... rörig. Bitvis bra, bitvis för sökt skruvad.


Efter att jag klarat av den så gav mig istället i kast med en annan dystopisk science fictionhistoria som jag fastnat i. Mer om detta en annan gång dock!

Till sist - de har verkligen ingen som helst klass på musiken i Spanien.
Hissmusik everywhere.
Jag såg en (1) hårdrockströja på hela resan (ja, förutom mina egna då, doh!).
På flygplatsen på vägen hem. Amon Amarth.
I övrigt - Mike And The Mechanics-musik så långt örat når.

Nä, det är skönt att vara tillbaka i detta karga nord, med ärans tungomål och god musik på radion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar