Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 19 september 2011

Veckans Citat: Euronymous, Mayhem

Snart kan man köpa boken "Blod Eld Död".
Jag längtar verkligen efter att få sätta tänderna i den boken.
Som Veckans Citat tänkte jag då ta ett med anknytning till detta.
Mayhems Euronymous har sagt mycket, och blandningen av allt är verkligen högt och lågt.
Den här gången är det en efterhandskonstruktion om bandkamraten Deads självmord som förmodligen har mer än bara lite osanning i sig...

"Dead var en mycket ond man. Han hatade allt som levde.
Det enda som fick honom att inte skjuta skallen av sig tidigare var black metal/death metal-livsstilen, med onda band som dyrkade döden.
Dead levde bara för det och när alla dom gamla onda banden dog och lifemetal-banden i mysbyxor och basketskor tog över, så hade han helt enkelt inget att leva för."

Eyuronymous, Mayhem

2 kommentarer:

  1. Klassiskt citat. Jag tror det kommer från en Close-Up-intervju, stämmer det?

    SvaraRadera
  2. Alltannat -> Jo, så är det, har jag för mig. Jag lyfte det från en annan plats, men har nog för mig att det var från Close-Up. Snyggt!

    SvaraRadera