Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 26 september 2011

Veckans Citat: Mikael Åkerfeldt, Opeth

Ganska mycket Opeth nu på den här siten.
Lev med det.
Veckans Citat hämtas från frontmannen själv, och det tas från intervjun som gavs på Bandit Radio häromveckan. Diskussionen hamnade på den berömda skivsamling Åkerfeldt har hemma, och det var nog ett av de intressantare inslagen jag hört på länge.
Berättelser om att hans hustru ju inte delar intresset men ändå anser att samlingen är så snygg att den ska stå i vardagsrummet varvas med frågeställningen om hur man ska sortera en samling.
Det är från den senaste delen som citatet hämtas, och det är fantastiskt kul.
I just detta fall har jag tagit det från minnet, så jag är inte helt 100% säker på att det är ordagrannt, Ifall du nu undrade...

"Jag har problem med Deep Purple eftersom de är 60-, 70-, 80- och 90-tal, och jag vägrar ställa "Bananas"... eller vad den nu heter... bredvid "Fireball". Det är inte snyggt!"

Mikael Åkerfeldt, Opeth

För övrigt är bilden ovan tagen från bandets jubileumsspelning på Circus. Mer bilder av den vara finns på Facebook, och du kan läsa om spelningen här!

4 kommentarer:

  1. Och jag har problem med var jag ska placera OPETH... Det är ju både -90 -00 och -10talet. Tänkte han inte på det?! :)

    SvaraRadera