Metalbloggens samarbetspartner:

fredag 21 oktober 2011

Bonustipset - Tribulation!

Det allra första av alla Veckans Tips som den här bloggen bjöd på var svenska Tribulation.
Otroligt snyggt omslag (så pass att undertecknad hade med det i sviten över de läckraste totalt sett) och en skiva som är en fullständigt klockren 5:a i betyg.
Dessa unga grabbar har verkligen lyckats knåpa ihop en skiva som inte bara bjuder på fantastisk döds, men också på snyggare kopplingar och övergångar än nästan någon annan skiva.
Att lyssna på den i sträck ger verkligen känslan av att vara i en skräckfilm!
Låtar som "Crypt Of Thanatophilia", "Curse Of Ressurection", "The Vampyre" och "Seduced By The Smell Of Rotten Flesh" (vilken titel!) har gjort mig sällskap på otaliga löprundor och bussresor.
Riktigt bra, och mixen av rå, svängig och melodisk dödsmetall blir inte bättre än såhär.
Hoppas bandet kommer med en uppföljare snart, det vore mumma!

Kolla in den gamla, synnerligen modesta texten till Veckans Tips, samt bandet på Spotify. Detta är nämligen alldeles för bra för att missa...

4 kommentarer:

  1. Hade den här på min "att lyssna-lista" i ett halvår innan jag tog bort den utan att höra en ton. Tack för tipset. Lyssnar direkt.

    SvaraRadera
  2. Hm.
    Har du missat den blir jag nästan lite förbannad, och väldigt avundsjuk.
    Jag önskar jag hade kvar att upptäcka den.
    Återkom efter 4-5 varv med plattan så får vi höra dina tankar!

    SvaraRadera
  3. En på jobbet tipsa mig om detta och kollade upp det i helgen, lite kul och passande att du också tipsar om det hela för då måste det ju vara bra?! ;)

    Finns det mer än skivan "The Horror" som man ska bör kolla upp?

    SvaraRadera
  4. Grimgoth -> Nope, detta är debuten, och även om jag tycker att det borde vara dags för uppföljare snart så får man vänta.
    Gillar man detta så kan jag dock rekommendera även Stench, som delar ett antal medlemmar med Tribulation.
    http://metalyze.blogspot.com/2010/12/recension-stench-in-putrescence.html

    SvaraRadera