Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 21 november 2011

Bildspecial: In Flames och Ghost på Hovet, 18/11

I fredags var ju In Flames och spelade på Hovet här i Stockholm. Man hade med sig en hel bredsida med förband, och det verkar ha varit en helkväll. Många texter och kommentarer uttrycker att man är riktigt nöjda med spektaklet, trots att många har svårt för Trivium.
Menlöst band, om du nu frågar mig, men samtidigt ett logiskt förband till just In Flames.
Nå, det om det.
På plats i fredags var Magnus, som den senaste veckan agerat hovfotograf till bloggen (först Arch Enemy, sen Club Distortion... ojoj, det kommer bli en dyr nota...), och han gör att det idag serveras ett helt knippe suveräna bilder.
Först Ghost och Trivium, sen en kavalkad med bilder från huvudattraktionen.
Tack Magnus. En gång till!






















...avslutsbilden är ju klassisk In Flames dessutom.

Är de Sveriges bästa liveakt?

Mycket möjligt!

4 kommentarer:

  1. Bästa? I alla fall pålitliga. Jag visste redan från början att detta skulle vara bra för stora arenor är In Flames. Däremot är det lite trist att hela tiden skriva superlativ om bandet. Nåväl, musiken är ju bra live så det räcker. Men det där skägget Fridén har. Ge mig det!

    SvaraRadera
  2. ...fast vad innebär egentligen "Sveriges Bästa Liveakt"?
    Såklart blir en del sv det att veta pålitlig.
    Bra spelningar - varje gång.

    Eller?

    SvaraRadera
  3. Inte på Sonisphere men det är historia.

    SvaraRadera
  4. Sant. Men ändå, du vet nog vad jag menar.
    Jag tycker Amon Amarth är såna också.
    Hög lägstanivå!

    SvaraRadera