Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 19 december 2011

Veckans Citat: Charles Manson - gästspelad av Grimgoth!

Kolla in snubben ovan.
Verkar nästan lite galen va?

Det var han också. Charles Manson. Veckans Citat tar lite ledigt efter denna måndag (kanske för alltid, jag har faktiskt inte bestämt mig om serien kommer att rulla vidare... vad tycker ni?), och det genom ett gsätspel av Grimgoth.

Efter lite missförstånd han och mig emellan (mest mig, om vi ska vara ärliga), så levererar han följande citat från just Charles Manson:

Look down at me and you see a fool;
Look up at me and you see a god;
Look straight at me and you see yourself"

Charles Manson

Grimgoth har valt detta citat med följande motivering och källa:
För Manson har musiken spelat en stor roll i hans liv och han spelade genom sina kontakter med Beach Boys-medlemmen Dennis Wilson in sin musik i slutet på 1960-talet."

Dessa rader användas av grupperna och i låtarna:
Emmure - My Name Is Thanos
Sparzanza - Follow Me

För övrigt kan jag tillägga att herr Manson även förekommer i inledningen av Paradise Losts eminenta låt "Forever Failure", något man får veta i utmärkta "Draconian Times MMXI"...

3 kommentarer:

  1. Herr Manson omnämns även i Marshall's serie "On The road" i The Mangler avsnittet.
    http://www.vice.com/ontheroad

    SvaraRadera
  2. GnR använder sig av den psykotiska nazisten också.

    SvaraRadera
  3. En underbar och kul avslutning och du får abslolut INTE avsluta denna serie!!

    SvaraRadera