Metalbloggens samarbetspartner:

onsdag 18 januari 2012

Runt och runt i spelaren...

Det är januari, och givetvis rullar musik i spelaren. Bra sån.
Den senaste veckan rullas förstås Mastodon, vilket förstås spelningen i lördags var anledningen till. Både i uppladdning och i eftersnack, så att säga.
Briljant band.
Briljant spelning.


Annars då?

Krux senaste, "III - He Who Sleeps Among The Stars" rullar frekvent. Bra skit, faktiskt, och i korta ordalag kan man ju säga att jag egentligen vill vara Fredrik Åkesson. Fan vad han rockar, var han än dyker upp. Att det hela sen baserar sig på sedvanliga monsterriff av herr Edling och att klart underskattade Mats Levén lägger sång som glasyr på kakan gör ju inget... recension på Werock. Så småningom. Där ska även denna platta recenseras.


Franky Lee, från Örebro. Låter som Millencolin. Innehåller medlem från Millencolin. Recension också där så småningom, men rent krasst tycker jag inte det är lika bra som Krux.

Annars är det mesta av den senaste veckans lyssning Jontes fel.

Det är nämligen dessa två skivor:




Felaktigt, förstås.

Och det kommer så småningom en Tvekamp mellan dessa två plattor, och just nu snurrar de friskt för att jag ska vara säker på min sak.... grymma plattor, båda två, men jag har verkligen blivit helt övertygad om att han har fel, den goda Jonte. "Black Gives Way To Blue" är INTE bättre än "Dirt"!

4 kommentarer:

  1. Det är bara nostalgi som lurar dig. Börja se det med nyktra ögon så inser du att jag har rätt (jag har för övrigt alltid rätt, lika bra att du får reda på det redan nu)

    SvaraRadera
  2. Hehe... Jonte, käre Jonte. Bara för att skivan fortfarande stjärt 20 år senare betyder inte det att det är nostalgi som håller den under armarna... :-)

    SvaraRadera
  3. Instämmer till fullo i din beskrivning av Mastodons spelning (mina tankar hittar du här: http://anteckningarochbadkarsmusik.blogspot.com/ (och så småningom på metalcentral).
    Franky Lee? Finns de fortfarande? Debuten var ju inte så kul (nej de får ingen sympati från denna närking).
    Vad gäller Alice In Chains ser jag fram mot en tvekamp, gärna från Jonteroyal också så att den bästa argumentationen får segra och inte musiken:-) Själv vågar jag inte utan konstaterar bara, i enlighet med rådande jantelag, att båda plattorna är mycket bra.

    SvaraRadera
  4. Gnagelram -> Jäklar, vilken cool adress. Inte den enklaste, men cool!

    SvaraRadera