Metalbloggens samarbetspartner:

måndag 12 mars 2012

Istället för citat: misär.

Varje måndag morgon brukar ju bloggen leverera ett citat. Roligt, dumt eller tankvärt, men alltid av en person inom rockens fantastiska värld. Så blir det inte idag.
Istället ska det bjudas på lite misär, modell light.
Jag ska tycka lite synd om mig själv.
Senaste veckan har nämligen varit så fruktansvärd att det är rent obeskrivligt.
Fullständig sjukstuga hemma, på alla - samtidigt.
Både jag och min hustru har haft hög feber (jo, 39,5 är jävligt högt om man är en i övrigt så cool kille som undertecknad), äldset killen M har pendlat mellan 38-40. Och med en treårings tålamod stundtals åkt flipperkula runt i huset, stundtals bara grinat.
Minsta killen E har bara haft mellan 38-39 graders feber, men för att kompensera denna lilla ynklighet har han haft diarré och spytt dessutom. Oftast i sängen, på natten.
Det är ingen höjdare när man själv är helt väck i feberdimman.
En natt vaknade jag av att mina fötter hade fått feberspasmer och krampade av sig själva. Som om de var en del av Michael Flatley (google, om du inte vet vem det är).
Fy fan.

En vecka, drygt. I sträck. Just nu sitter jag på jobbet igen, men jag är i ärlighetens namn helt slut efter det marathonloppet - och det är ju inte över. Minsta killen verkar vara okej i magen nu, men fast i influensan.
Värdelöst.
Så illa att detta paket låg helt oöppnat hela veckan.



I feberyran såg jag till och med några låtar på Melodifestivalen i lördags, innan jag kapsejsade i sängen. Det vete fan om det gjorde saken bättre.
En pundare gick barfota på scen, dom där jävla död i april kan man ju hoppas följer sitt egna namn och sen LövenLisa.
Urk.
Det intressantaste med det var ju ändå att ingen är en schlagerlåt. Inte ens schlagerfolket vill ha schlager mer, och kallar det för "mello".

Kvartsfinalerna har börjat i ishockeyslutspelet. Hade tänkt skriva mer om det, men jag orkar inte idag. Nöjer mig med att säga som såhär:
Frölunda & Färjestad tar sig vidare, samt Luleå och Skellefteå.

Till sist, en form av citat ändå. Dum gubbe, men alltid retar det nån...

8 kommentarer:

  1. Man blir ju helt febrig bara av att läsa det där. Pust. Småbarnstiden med inslag av alla vanliga o ovanliga sjukdomar. Det går över...

    SvaraRadera
  2. Voj voj-har också drabbats av diverse krämpor. Min vänkrets tyckte att jag skulle ringa läkare när jag inte ens orkade brygga te och lyssna på Sonata Arctica. Mår dock bättre nu.
    Önskar hela familjen snabb bättring.

    SvaraRadera
  3. Underbart citat du fick till ändå, och det är ju samma snubbe som gör det klassiska uttalandet "Måtte djävulen ta alla fruntimmer" i Sällskapsresan! ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=a_CbWyVWBN4

    SvaraRadera
  4. Det var mellofebern som slog till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tom: mellofeber är farliga saker. Jag tittade på andra chansen för att stötta Dynazty och har sedan dess drabbats av både förkylning och magsjuka :P

      Radera
  5. Dynazty får mig att åldras: http://gaffa.se/recension/56993

    Förlåt för den skamlösa självpromotion jag gör Rebellängeln! =)

    SvaraRadera
  6. Tom S -> No worries. Läste den när den publicerades, och tyckte den var kul då med! :)

    SvaraRadera
  7. " dom där jävla död i april kan man ju hoppas följer sitt egna namn"
    Du satte ett ganska bra citat själv HAHAH
    Rock on i mörkret/ Paret Hårdrock

    SvaraRadera