Metalbloggens samarbetspartner:

torsdag 22 mars 2012

NP: Helloween "Walls Of Jericho"

Idag är det Cygatedagarna i Stockholm. Alltså, det företag som betalar mig pengar för det så kallade arbete jag utför har kundevenemang som jag behöver närvara på.
Kulturhuset är skådeplatsen, och det blir säkert bra. Dessutom ska jag, om allt går enligt plan, få avsluta med en enkel AW med Zappzott. Fint så.
Uppladdning för detta sker medelst finaste sort.
Helloweens gamla klassiker "Walls Of Jericho"!
Jävlart vad bra den skivan är ändå. Fullt ställ hela vägen, perfekt balans mellan melodi och ruffighet. Visst, inte lika episk och legendarisk som de efterföljande "Keeper...."-skivorna (du har väl inte missat den Tvekampen förresten?), men den har något som efterföljarna saknar.
Den här killen, på sång.

Kai Hansen.
Fullständigt genial!
När han brakar lös och ger oss sina versioner av låtar som "Victim Of Fate" och kanske främst "Ride The Sky" så inser man vilken sjuhelvetes pipa karl'n besitter. Eller, besatt då i alla fall, det börjar ju vara ett par år sen.
Och jag gillar absolut versionerna med Kai bättre än de med Kiske.
Mest av allt gillar jag dock gamla Helloween. Inte som de blivit nu, med senaste skivan som suger så jävla hårt att det är nästan overkligt...
Nä, det ska va som det ska va, så att säga.
"Walls Of Jericho". Dominant!

2 kommentarer:

  1. Ahh, Cygate, dom har man haft med att göra genom åren. :-)

    SvaraRadera
  2. ...förresten, är det bra eller dåligt? Nu när jag ska lämna bolaget?

    SvaraRadera